McLaren GTS dołącza do linii produktowej zastępując odchodzącego GT. Auto ma niższą masę własną w stosunku do poprzednika, a jednostka napędowa legitymuje się wyższą mocą. Szereg zastosowanych ulepszeń sprawia dodatkowo, że poprawie uległa praktyczność pojazdu. Na przykład w sytuacji zmuszającej przejechanie przez wysoki próg zwalniający zamontowany na ulicy, przednie zawieszenie wyposażone w aktywny układ podnoszenia można znacznie szybciej unieść - czas wynoszący teraz 4 sekundy został skrócony o połowę. Prześwit pod podwoziem wynoszący 110 mm zwiększa się do 130 mm. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Adaptacyjne zawieszenie, które można dostosować do własnych preferencji, jest montowane w wyposażeniu standardowym. Charakterystyka zmienia się pomiędzy trzema trybami – Comfort, Sport i Track, gdzie w przypadku pierwszego z ustawień można liczyć na najbardziej zrelaksowaną jazdę. Hamulce węglowo-ceramiczne umożliwiają zatrzymanie auta z prędkości 100 km/h na dystansie 32 metrów. Przestrzeń ładunkowa pod szklaną klapą tylną ma pojemność aż 420 litrów. Dodatkowy schowek pod maską mieści 150 litrów. To oznacza, że całkowita pojemność bagażowa obliczona na 570 litrów sprawia, że McLaren GTS jest najbardziej praktycznym nowym supersamochodem dostępnym obecnie w sprzedaży.
Centralnie zamontowany, podwójnie doładowany 4-litrowy silnik benzynowy V8 dysponuje teraz mocą 635 KM co jest wynikiem poprawionym o 15 KM. Maksymalny moment obrotowy niezmiennie wynosi 630 Nm i trafia na koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni SSG (przekładnia z sekwencyjną zmianą biegów, z manetkami przy kierownicy). Połączenie dodatkowej mocy z lekką masą własną samochodu wynoszącą 1520 kg (waga spadła o 10 kg w stosunku do modelu GT), poprawione zostały osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,2 s, a rozpędzenie auta do 200 km/h zajmuje 8,9 s. Maksymalna prędkość wynosi 326 km/h.
Niska masa to efekt użytych materiałów w produkcji pojazdu. Monocoque oraz szereg elementów poszycia nadwozia wykonano z włókna węglowego. Przykładowo standardowy dach zrobiony został z kompozytów pochodzących z recyklingu. Do diety przyczyniają się też tytanowe nakrętki mocujące kół, które są o 35 procent lżejsze niż standardowe stalowe. Opcjonalny pakiet karbonowy obejmuje osłonę pod podwoziem, przedni splitter, boczne listwy progowe oraz dolną część tylnego zderzaka i dyfuzor. Takie detale, jak elementy przednich wlotów powietrza, kanały powietrzne w tylnych błotnikach i obudowy lusterek, mogą być również wykończone włóknem węglowym.
GTS w porównaniu z GT ma ma zmodyfikowany wygląd. M.in. standardowe wyposażenie obejmuje elementy zewnętrzne wykończone w błyszczącej czerni. Chodzi o końcówki układu wydechowego, osłony lusterek i obramowanie okien. Doszły też plakietki GTS na nadwoziu. Na nowe możliwości personalizacji wpływa rozszerzona paleta kolorów, a także – specjalnie dla modelu GTS – aluminiowe kute felgi "Turbine". Zaktualizowana oferta tapicerek obejmuje teraz skórzane fotele Softgrain Aniline Leather z podwójną lamówką oraz kontrastowe przeszycia. Klienci zainteresowani nowym McLarenem GTS mogą składać zamówienia. Pierwsi nabywcy otrzymają gwarancję odbioru nabytych aut w 2024 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.