Zupełnie nowa marka wchodzi do Polski. Zaskoczyli jednym modelem. Ceny szokują

MG Motor odrodziło się jak feniks z popiołów pod rządami chińskiego koncernu SAIC Motor. Po wielu sukcesach na europejskich rynkach teraz wjeżdża do Polski. I to nie tylko z elektrykami.

MG Motor to legendarna brytyjska marka, która kiedyś święciła triumfy i zapisała się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji, ale im bliżej naszych czasów, tym szło im gorzej. W pewnym momencie MG nawet upadło. Przed zapomnieniem uratował ją chiński gigant SAIC Motor. Marka MG powróciła, a jeśli jeździliście po zachodzie Europy, to na pewno natknęliście się na samochody z charakterystycznym logiem na masce. Na poniższym filmie możecie zobaczyć najbardziej imponujący projekt marki roadster Cybester. Na razie traktujemy go jako ciekawostkę, ponieważ do sprzedaży wejdzie później:

 

MG wchodzi do Polski z trzema modelami

Samochody MG są dostępne praktycznie w całej Europie, w tym na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy czy Wielka Brytania. W pierwszym półroczu 2023 roku sprzedano ponad 104 tysiące sztuk pojazdów MG, co zapewniło marce miejsce wśród 20 najlepszych producentów w Europie. Teraz Chińczycy na celownik biorą Polskę i podchodzą do nas bardzo poważnie.

Zobacz wideo Doskonałe jedzenie, piękna architektura i emocjonująca motoryzacja. We Włoszech jest region, który skupia w sobie te trzy rzeczy [autopromocja]

Na oficjalnym starcie marki było około 140 osób, najważniejsze osoby z koncernu, a marka od razu wyłożyła karty na stół, zdradzając wiele szczegółów. Ma konkretny pomysł na podbój polskiego rynku.

Wejście na polski rynek to kolejny kamień milowy w międzynarodowej ekspansji MG Motor. Ten market ma duży potencjał, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych oraz korporacyjnych. W przeszłości marka MG kojarzona przez polskich entuzjastów motoryzacji głównie ze względu na jej unikalne dziedzictwo oraz długoletnią tradycję projektowania klasycznych samochodów. Teraz pokażemy jej zupełnie nowe, niezwykłe oblicze. Bardziej funkcjonalne i niezawodne, ale nadal pełne wyobraźni i wyrafinowanego stylu. Wierzymy, że połączenie tych cech, wraz z nowoczesnymi technologiami, wysoką jakością oraz bardzo przystępną ceną, znajdzie uznanie wśród polskich klientów

- skomentował Kim Sangwoo, CEO SAIC Motor Central & Eastern Europe.

Jakie samochody wprowadza MG Motor?

Kiedy mówi się o chińskich koncernach w Europie, to zwykle są to samochody elektryczne. MG Motor oczywiście również taki wprowadzi do Polski. To MG4 Electric, nowoczesny crossover na bazie inteligentnej platformy MSP ("Modular Scalable Platform") od firmy-matki MG, SAIC Motor. Jego ceny są wręcz szokujące. Wersja podstawowa to MG4 Electric Standard o pojemności baterii 51 kWh, zasięgu do 350 km w cyklu WLTP i tylnym napędem elektrycznym o mocy 125 kW (170 KM). Ceny tego modelu zaczynają się od 125 200 PLN. Dla europejskich producentów taki pułap cenowy jest nieosiągalny.

Będą też dwie wersje o bardziej imponujących osiągach, których ceny również zaskakują. Wersja z akumulatorem 64 kWh i zasięgiem do 450 km kosztuje wyjściowo 141 900 zł. Są też Luxury Long-Range – z baterią o pojemności 77 kWh, silnikiem elektrycznym o mocy 244 KM i zasięgiem do 520 km w cyklu WLTP – oraz sportowy wariant XPOWER z napędem na wszystkie koła, dwoma silnikami elektrycznymi – przednim i tylnym, maksymalną mocą 435 KM. Kosztują odpowiednio 165 900 i 169 900 zł. To wciąż mniej niż początek cennika np. Jeepa Avengera z wtyczką lub VW ID.3.

MG4 ElectricMG4 Electric fot. Filip Trusz

MG ZS to SUV z zupełnie innej bajki

Tego można było się spodziewać, ale była też niespodzianka. MG Motor wprowadza do Polski model ZD. To najchętniej kupowany samochód marki MG w Europie. Model prosty, budżetowy i przystępny cenowo. Jest dostępny z silnikiem benzynowym 1,5 DOHC VTI-tech, czterocylindrowym, z płynną i responsywną pięciobiegową skrzynią biegów lub nowoczesnym silnikiem benzynowym 1.0 T-GDI 3-cylindrowym, który można połączyć z 6-biegową skrzynią biegów (manualną lub automatyczną), co pomaga osiągnąć najnowsze normy emisji przy zadowalających osiągach.

MG ZS zadebiutuje na polskim rynku w dwóch dobrze wyposażonych wersjach: Excite, którego ceny będą zaczynać od 79 800 zł i Exclusive – w cenie od 86 200 zł. Model ZS jest powszechnym widokiem w Europie, nie zdziwimy się, jeśli powalczy w Polsce o swoje miejsce w segmencie SUV. Na start w Polsce będzie dostępny jeszcze MG HS – największy i najbardziej luksusowy SUV MG. Do 2025 roku portfolio marki w Europie, w tym w Polsce zostanie wzbogacone o dziesięć nowych modeli od segmentu B po samochód sportowy.

MG ZSMG ZS fot. Filip Trusz

Czy MG Motor powalczy na polskim rynku?

Udany start marki zależy od mnóstwa czynników, ale MG Motor ma ciekawy pomysł na siebie. Z jednej strony spróbuje zawojować segment elektryków szokująco nisko wycenionym modelem, a z drugiej zaproponuje auto budżetowe z wolnossącym silnikiem i ręczną skrzynią biegów, zaprojektowane w starym stylu. W całej Europie wciąż są kierowcy, którzy szukają właśnie takiego prostego i uczciwego samochodu, a to coraz większa rzadkość.

Sprzedaż samochodów marki MG rozpocznie się na początku grudnia w Warszawie poprzez cztery punkty dealerskie, a sieć będzie sukcesywnie rozbudowywana. Wszystkie modele MG dostępne w Polsce zostaną objęte pakietem gwarancyjnym 3x7 (7-Triple Care Warranty), w tym 7-letnią standardową gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów) oraz 7-letnią ochroną przed perforacją karoserii z powodu korozji.

Więcej o:
Copyright © Agora SA