Mercedes-AMG S 63 E Performance od Mansory poraża osiągami supersamochodu

Mercedes-AMG S 63 E Performance to najszybsza limuzyna w historii Mercedesa. Jeśli jednak komuś mało mocy, a osiągi wciąż okazują się niewystarczające, niech przyjrzy się ofercie Mansory. Po wyjechaniu autem z tuningowego warsztatu można na prostej konkurować z egzotycznymi supersamochodami.

Mercedes-AMG S 63 E Performance w serii legitymuje się mocą 802 KM i 1430 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 s, a blokada prędkości maksymalnej została fabrycznie ustawiona na 290 km/h. Ogromna moc topowej Klasy S jest wytwarzana przez silnik 4.0 V8 biturbo AMG. Cała siła napędowa trafia do kół poprzez skrzynię automatyczną AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+. Więcej o przeróbkach pojazdów piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Jednostka współpracuje ze specyficznym dla AMG hybrydowym układem napędowym. Auto w trybie całkowicie elektrycznym (silnik elektryczny zamontowany jest na tylnej osi) może w ciszy przejechać 33 km. Pojemność akumulatora wynosi 13,1 kWh. Przy tym wszystkim auto prowadzi się jak po sznurku, a to za sprawą już fabrycznie stosowanego zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL+, stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL, czy aktywnej skrętnej tylnej osi.

 

Więcej mocy i wyższe osiągi

Mansory poprawiło osiągi hybrydy plug-in. Moc systemowa została podbita do jeszcze bardziej imponujących 880 KM i 1490 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według tunera, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 2,8 sekundy (-0,5 sekundy), co jest równie z fabrycznym wynikiem Lamborghini Aventador. Ogranicznik prędkości maksymalnej został przesunięty do 320 km/h.

Specyficzny wygląd zewnętrzny

Jak to bywa w przypadku firmy Mansory, wygląd zewnętrzny nie pozostał bez zmian. Przeprojektowane elementy karoserii nadają limuzynie specyficznego wyglądu. Nowa jest m.in. osłona chłodnicy z większymi otworami chłodzącymi, maska z włókna węglowego z wlotami powietrza, niestandardowe światła do jazdy dziennej czy powiększone boczne skrzela i bardziej wyraziste zderzaki. Opcjonalnie w tylnym dyfuzorze dostępne jest światło stopu w stylu F1, a sportowy układ wydechowy ma inaczej wystylizowane końcówki rur wydechowych. Uzupełnieniem są nowe kute 22-calowe felgi. Poszycia siedzeń oraz elementów wnętrza zyskały nową tapicerkę przeszytą kontrastowymi nićmi. Inne ulepszenia wnętrza obejmują aluminiowe pedały, wstawki z włókna węglowego i wymienione dywaniki podłogowe. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Policja kupiła 100 radiowozów oznakowanych nowym standardem
Więcej o:
Copyright © Agora SA