Diabeł tkwi w szczegółach. Powstała trzecia sztuka Bugatti Chiron Grand Prix Pur Sport

Bugatti zbudowało kolejny samochód w wyjątkowej specyfikacji. Mowa o modelu Chiron Grand Prix Pur Sport, który powstał w trzecim egzemplarzu. Siła tego hiperauta tkwi nie tylko w ogromnej mocy i osiągach, ale również w szczegółach wykończenia.

Interesujący egzemplarz Bugatti Chiron trafił do klienta z Singapuru. Pojazd podobnie jak dwie poprzednie sztuki serii Grand Prix, honoruje wyścigowe dziedzictwo marki Bugatti szeregiem ekskluzywnych akcentów. Nadwozie otrzymało m.in. charakterystyczne pasy, które w przedniej części auta składają się z kilkuset powtarzających się małych znaków firmowych "EB". I nie jest to absolutnie żadna okleina, a ręcznie wykonane zdobienie pokryte lakierem.

Kolejnymi wyraźnymi detalami są numery na drzwiach bocznych. 32 to historyczny numer Bugatti Type 51, w którym Louis Chiron i Achille Varzi wygrali Grand Prix Francji w 1931 roku. Przyciągające wzrok detale pojawiają się także w luksusowo wykonanym wnętrzu, wykończonym przez rzemieślników. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Trzeci taki samochód, ale w innych barwach

Bugatti Chiron Grand Prix Pur Sport pokryte białym lakierem Blanc z czerwonymi i czarnymi akcentami, to trzeci egzemplarz serii Granf Prix. Pierwsze takie auto zadebiutowało w 2022 roku podczas imprezy Top Marques Monaco i wyróżniało się lakierem Steel Blue Matte również połączonym z czerwonymi akcentami. Drugi taki pojazd wykończono natomiast lakierem Matt Black Carbon, na który nałożono detale w szarym kolorze.

Wersja lżejsza o 50 kilogramów

Bugatti Chiron w edycji Grand Prix Pur Sport jest pojazdem odelżonym o 50 kg w stosunku do tradycyjnej wersji oraz odznacza się innymi nastawami zawieszenia. Do napędu Chiron wykorzystuje poczwórnie doładowany silnik benzynowy W16 o pojemności 8 litrów. W zależności od wersji Chirona, generowana moc wynosi 1500 KM lub 1600 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 1600 Nm. Najmocniejsze Chirony sprint od 0 do 100 km/h osiągają w 2,4 sekundy, do 200 km/h przyspieszają w 5,8 s, a barierę 300 km/h przekraczają w 12,1 s. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Policja kupiła 100 radiowozów oznakowanych nowym standarde
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.