Toyota FT-Se Concept to prototypowy model samochodu sportowego z logo GR na masce. Tworząc ten pojazd wykorzystano bogate doświadczenia z motorsportu oraz atuty, jakie oferuje bateryjny napęd elektryczny. Producent publikując oszczędną informację prasową na temat tego wozu poinformował, że twórcy stali na straży jak największej stabilności prowadzenia oraz jak najlepszych właściwościach aerodynamicznych. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Nowoczesny, agresywny design nadwozia podkreśla wyczynowy charakter wozu. Karoseria jest szeroka, niska i smukła, dzięki czemu opory powietrza są odpowiednio zredukowane. Samochód mierzy 4380 mm długości, 1895 mm szerokości i zaledwie 1220 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2650 mm.
We wnętrzu zastosowano kokpit otaczający kierowcę z wolantową kierownicą. Niski profil tablicy przyrządów z cyfrowymi zegarami oraz nisko umieszczonymi ekranami po obu stronach kierownicy, zapewnia dobrą widoczność. Cyfrowe wyświetlacze dostarczają niezbędnych informacji. Dzięki zdalnym aktualizacjom oprogramowania pojazd rozwija się wraz z kierowcą.
Ciekawie zaprojektowane nakolanniki chronią ciało przed przeciążeniami podczas jazdy, których można doświadczyć w samochodzie sportowym. Kubełkowe fotele opracowano wspólnie z marką Recaro. Ich oparcia z włókna węglowego zostały skąpane w niebieskiej Alcantarze. W wykończeniu otoczenia widać misterny niebieski splot, który pojawia się na panelach drzwi, w dolnej części deski rozdzielczej oraz na konsoli środkowej.
Niestety, nie znamy żadnych danych technicznych tego dynamicznie narysowanego pojazdu. Japończycy takich informacji nie ujawnili, poza poinformowaniem, że napęd jest w pełni elektryczny. Trzymamy mocno kciuki, aby Toyota FT-Se wyszła z konceptu w pojazd produkcyjny. W ostatnich latach japońska marka wprowadziła na drogi kilka wspaniałych aut sportowych, więc wielce prawdopodobne jest, że FT-Se to zapowiedź elektrycznego sportowca. W końcu takie auto docelowo ma znaleźć się w portfolio marki. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.