Mitsubishi D:X Concept jest ciekawym połączeniem minivana z crossoverem. Auto o nieszablonowym wyglądzie zewnętrznym łączy w sobie wygodną i przestronną przestrzeń kabiny pojazdu MPV z właściwościami jezdnymi SUV-a. Koncepcja ta ma pozwalać na nieograniczone możliwości dzięki napędowi PHEV. Auto jest hybrydą plug-in, a to oznacza, że pozwala na lokalną jazdę bez emisji spalin. Więcej o samochodach elektrycznych piszemy na Gazeta.pl.
Pojazd został zaprojektowany zgodnie z koncepcją "Maksimum przestrzeni i bezpieczeństwa dla człowieka, maksimum możliwości terenowych przygód bez ograniczeń". W ten sposób futurystycznie wyglądające auto podąża ścieżką nieoczywistych zastosowań, zupełnie jak model Delica.
Spoglądając na koncepcyjny pojazd, widzimy nie tylko jednobryłowe, mocno przeszklone nadwozie. To również pokaźne błotniki, uwydatnione osłony nadkoli, progów oraz zderzaków. Na oryginalnie wyglądające felgi trafiły terenowe opony o dużych rozmiarach, których zadaniem jest dbanie o przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach. Projekcyjne reflektory laserowe mają kształt litery T i poszerzają optycznie sylwetkę z przodu.
Przestronne wnętrze typu monobox zapewnia dużo miejsca dla wszystkich pasażerów. Obrotowe fotele o panoramicznym kształcie poruszają się w górę i w dół, aby uzyskać optymalną pozycję siedzącą. Wysoka linia wzroku gwarantuje doskonałą widoczność przez ogromną szybę czołową.
W Mitsubishi D:X Concept zastosowano napęd typu plug-in hybrid. W codziennej jeździe lokalnej działa tryb elektryczny, a w dalekich podróżach - tryb hybrydowy. Można wybierać pomiędzy różnymi trybami jazdy w zależności od nawierzchni i warunków, dzięki czemu samochód sprawdzi się w każdej podróży. Zintegrowany system kontroli dynamiki w S-AWC zarządza pracą elektrycznego napędu na cztery koła, umożliwiając podróżowanie w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Na razie to tylko samochód koncepcyjny i nie wiadomo czy posłuży za wzór do zbudowania wersji przeznaczonej do seryjnej produkcji. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.