Nissan Hyper Force Concept zmienia podejście do segmentu samochodów wyczynowych. Auto jest przyjazne dla środowiska, elektryzująco dynamiczne i oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Stylistyka nisko osadzonego, szerokiego nadwozia jest odważną kombinacją krzywizn. Kształt sylwetki oraz wiele poszczególnych elementów to jednoznaczne nawiązania do obdarzonego kultem Nissana GT-R. Karoseria została wykonana z wysokowytrzymałego włókna węglowego. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Sercem pojazdu jest zespół napędowy, zamontowany w sposób zapewniający optymalny rozkład masy i zasilany akumulatorem ze stałym elektrolitem. Silnik samochodu rozwija moc do 1000 kW, co gwarantuje błyskawiczne i precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie. Moc trafia na cztery koła. Znaczna siła docisku, zaawansowana wersja napędu e-4ORCE oraz lekkie nadwozie według zapewnień Japończyków, przekładają się na doskonałe właściwości jezdne na torze i krętych drogach.
Znakomite właściwości aerodynamiczne nadwozia i dużą siłę docisku uzyskano we współpracy z zespołem NISMO specjalizującym się w samochodach wyścigowych. Dwustopniowy tylny dyfuzor zapewnia optymalny przepływ powietrza. Przednie wloty powietrza, osłony wylotów powietrza na przednich błotnikach oraz obie końcówki tylnego spojlera pełnią specjalne funkcje aerodynamiczne, a nowo opracowany siłownik plazmowy ogranicza rozdział powietrza w celu maksymalizacji przyczepności i zmniejszenia siły unoszącej koła po wewnętrznej stronie krzywizny zakrętu. Lekkie obręcze kół z kompozytu węglowego poprawiają aerodynamikę i chłodzenie hamulców.
Koncepcyjny samochód oferuje dwa tryby jazdy: wyścigowy „R" (racing) oraz „GT" (grand touring). W zależności od wybranego trybu graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor oraz wyświetla najpotrzebniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze i warunki jazdy. Wyświetlane grafiki zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital Inc.
W trybie R kabina jest podświetlona na czerwono. Panele na desce rozdzielczej przesuwają się w stronę fotela. Cztery ekrany umieszczone wokół kierownicy wyświetlają między innymi informacje o przyczepności i temperaturze opon, ciśnieniu powietrza, temperaturze tarcz hamulcowych, rozkładzie mocy oraz inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy.
W trybie GT podświetlenie kabiny zmienia kolor na niebieski, ekrany wokół kierownicy odsuwają się i łączą w jedną płaszczyznę, a ustawienia przełączają się w tryb komfortowej jazdy. Co ciekawe, Hyper Force Concept to pierwszy na świecie samochód z zawieszeniem i stabilizatorami, których parametry można korygować w czasie jazdy z poziomu ekranu w kokpicie.
Fotele kierowcy i pasażera z przodu są wykonane z włókna węglowego. Zapewniają wysoki komfort na długich trasach oraz są wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Zaawansowany system autonomicznej jazdy z hiperlidarem oraz zestawem czujników przydatnych przy sportowej jeździe, samochód zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno na drogach publicznych, jak i na torze.
W Nissanie Hyper Force zastosowano także innowacyjne technologie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR), które umożliwiają kierowcy płynne przechodzenie między jazdą w świecie rzeczywistym i generowanym komputerowo. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może założyć specjalny kask ze „ślepymi" wizjerami do VR, który umożliwia grę w różnych trybach, w tym ściganie się na czas oraz z innymi zawodnikami online. Używając szkieletowych wizjerów AR, kierowca może rywalizować z „duchami" siebie samego, znajomych, a nawet profesjonalnych kierowców, rozwijając swoje umiejętności, które przydadzą się na prawdziwym torze. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.