Toyota Hilux GR Sport II. Terenowy bestseller w nowej odsłonie. Będzie więcej sportu

Toyota Hilux jest już ikoną motoryzacji. Poszukujesz jednak jeszcze lepszych właściwości terenowych, a pod maską klasycznego silnika spalinowego? Wariant GR Sport II jest zatem dla ciebie. Sprzedasz ruszy już w przyszłym roku.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Historia tego rasowego pick-upa sięga 1968 roku. Przez lata zyskał renomę niezawodnego, trwałego i wytrzymałego pogromcy każdej drogi. A gdyby tak dodać jeszcze więcej właściwości terenowych oraz szczyptu luksusu i sportowych akcentów? Poznajmy wariant GR Sport II.

Zobacz wideo Ponad 70 lat historii i ponad 11 mln sprzedanych samochodów - nowa Toyota Land Cruiser

Nie tylko sportowe zacięcie. Jeszcze bardziej terenowy

Na wstępie należy zaznaczyć, że Hilux GR Sport II nie zatracił ani trochę ze swoich słynnych właściwości "woła roboczego". Nadal wyróżnia go dobra pakowność (do 1000 kg) oraz solidny uciąg (do 3500 kg). Tym samym stanowi świetny wybór dla fanów campingu oraz spędzania czasu na łonie natury. Zyskała też szerszy rozstaw kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm) względem standardowego Hiluxa. Zwiększył się także prześwit — jest większy o 20 mm, dzięki czemu kąt natarcia powiększył się z 29 do 30 stopni.

Nadwozie najnowszego Hiluxa zyskało nieco sportowego "pazura". Z przodu wyróżnia się masywny grill oraz klasyczny logotyp z nazwą marki na samym środku. Uzupełniono go oczywiście plakietką "GR Sport". Zawieszenie wyróżnia się dwukolorowym malowaniem — przednie skąpano w odcieniu czerni, natomiast tylne w czerwieni. Właśnie, kolor nadwozia robi też spore wrażenie. Mocna czerwień świetnie łączy się z pomalowanymi na czarno nadkolami oraz 17-calowymi felgami aluminiowymi, zza których wyłaniają się czerwone zaciski hamulców.

Toyota Hilux GR Sport II zadebiutuje w polskich salonach na początku 2024 roku
Toyota Hilux GR Sport II zadebiutuje w polskich salonach na początku 2024 roku fot. Toyota, materiały producenta

Wnętrze czerpie z korzeni. Zyskało jednak kilka akcentów

Zajrzyjmy teraz do wnętrza. Co się zmieniło względem standardowego Hiluxa? Nadal czuć jego terenowego korzenie, ale i w kabinie zyskał nieco sportowego zacięcia. Kabinę wypełnia czarna tapicerka uzupełniona czerwonymi kontrastującymi pasami bezpieczeństwa do dyspozycji pasażerów. Przednie fotele jeszcze lepiej trzymają pozycję podczas jazdy po największych wertepach oraz wzniesieniach Nowością są też aluminiowe pedały oraz łopatki do zmiany biegów umieszczone za kierownicą. Hilux GR Sport II zyskał również najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 8-calowego, dotykowego ekranu.

Silnik? Wielka gratka dla fanów klasycznej motoryzacji

I wreszcie to, co tygryski lubią najbardziej. A europejscy kierowcy mają szczególne powody do zadowolenia. Hilux tej odsłonie dostępny będzie wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.8 o mocy 204 KM (500 Nm) i automatyczną skrzynią biegów. Osiągi? Pierwsza "setka" już w około 10 sekund, co jak na tak potężne auto jest wynikiem co najmniej niezłym. Spalanie również brzmi obiecująco. Producent obiecał średnie zużycie paliwa na poziomie 9,5 l/100 km. W to nam graj.

Kiedy sprzedaż? Już niebawem

A kiedy możemy spodziewać się jej w polskich salonach? Sprzedaż nowej Toyoty Hilux GR SPORT II rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze auta zostaną dostarczone w drugim półroczu 2024. Fani wyzwań już zacierają ręce

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.