Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Japan Mobility Show 2023 rozpoczyna się 25 października. Japońska marka zapowiedziała już kilka nowości na nadchodzące targi, ale ta przykuwa największą uwagę. Zaprezentują dwuosobowego kompakta o nietypowej konstrukcji.
Filigranowy hatchback będzie elektrycznym pojazdem koncepcyjnym i może wyznaczyć kierunek reszcie motoryzacji. Konstruktorzy skorzystają z platformy zastosowanej w Hondzie e, pierwszym zelektryfikowanym aucie marki z siedzibą w Tokio. Azjaci reklamują je hasłem radości z jazdy i że "pozwoli ludziom wyjść poza codzienność". To również ukłon w stronę klientów, którym najbardziej na sercu leży troska o środowisko.
Zastosowanie żywicy akrylowej w procesie konstruowania nadwozia to całkowicie nowatorskie rozwiązanie. Używa się jej przede wszystkim do ochrony powierzchni betonowych oraz stalowych oraz wypełniania szczelin, które między nimi powstają. Takie posadzki cechują się niezwykłą wytrzymałością, więc o nadwozie jesteśmy spokojni.
To jednak niejedyna nowość, jaką Japończycy zaprezentują na Japan Mobility Show 2023. Poznamy również kieszonkowy motocykl Pocket e, który może się cieszyć wielkim zainteresowaniem — wiemy, jak wielki jest rynek jednośladów nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale i całej Azji Południowo-Wschodniej.
Poza wspomnianym małym kompaktem Honda przedstawi światu także prototypowego crossovera o nazwie Prologue. Zapowiada on auto elektryczne o tej samej nazwie, którego premiera ma mieć miejsce w przyszłym roku. Choć o projekcie informowano już w 2022 r., to dopiero na nadchodzących targach zobaczymy jego efekt końcowy. Prologue będzie miał 4880 mm długości, 1990 mm szerokości i 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wyniesie 3090 mm. Model Prologue będzie produkowana na bliźniaczej platformie Chevroleta Blazera EV, produkowanego przez General Motors.