Nowy Peugeot E-3008 rozbija bank. Sylwetka łącząca SUV-a i fastbacka to nie wszystko

Druga generacja Peugeota 3008 stała się europejskim bestsellerem. Po premierze przed siedmioma laty Francuzi postanowili jednak zreinterpretować ten model na nowo. Zmiany? Nadwozie SUV typu fastback i napęd wyłącznie elektryczny.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Już tylko kilka dni dzieli nas od światowej premiery zupełnie nowego Peugeot E-3008. SUV z nadwoziem nawiązującym do fastbacka zostanie zaprezentowany szerszej publiczności 12 września we francuskiej fabryce marki w Sochaux. Producent jednak już kilka dni przed premierą opublikował pierwsze fotografie auta i kilka ważnych informacji.

Zobacz wideo Peugeot 5008 przeszedł metamorfozę. "Sylwetka przyjemniejsza dla oka"

Peugeot 3008 to jeden z najpopularniejszych modeli marki, produkowany od 2009 r. Druga generacja samochodu zadebiutowała 2016 roku, a 7 lat w motoryzacji to wieczność. Podobnie jak w przypadku produkcji poprzednich, teraz czas na debiut odmienionego auta po tym samym czasie. 

Pojazd kompletnie zaskoczy sylwetką oraz stylem, choć trzeba przyznać, że jego II generacja nadal prezentuje się całkiem "świeżo". Francuzi postanowili jednak ponownie pokazać "pazura" i błysnąć "kłami". 

Nowy design to nie wszystko. Koniec ery spalinowej

Tak, nawiązania do świata zwierząt nie znalazły się tu przypadkowo. Marka z lwem w logo umieściła w SUV-ie charakterystyczne światła z przodu i z tyłu, które zachęcały do wejścia na teren drapieżnika. Teraz nadszedł czas na zupełnie nowe rozdanie. Model zyska zupełnie nowe nadwozie — będzie czerpać ze świata fastbacków, nadając mu znacznie bardziej dynamicznego designu i jeszcze więcej sportowych emocji. Oczywiście nie zabraknie charakterystycznych dla poprzedniej generacji reflektorów. A to wciąż nie koniec niespodzianek.

Nowy Peugeot E-3008, jak wskazuje nazwa, będzie pojazdem całkowicie elektrycznym. Oznacza to koniec ery silników spalinowych w tym aucie. Tym samym Stellantis potwierdza swoje słowa sprzed kilku dni — przyspiesza proces elektryfikacji oraz stawia na paliwa syntetyczne. A że te są na jeszcze dość wczesnym etapie badań, wybór napędu nie może nas dziwić.

Zaglądamy do wnętrza. Nadal jak w samolocie

Środek 3008 już w poprzedniej edycji prezentował się bardzo efektownie za sprawą nowoczesnego designu oraz ostrych kształtów, to teraz nabrał jeszcze więcej drapieżności. Będzie pierwszym modelem marki z Peugeot panoramic i-Cockpit. Co go wyróżnia? Panoramiczny ekran nabrał zakrzywiony kształt i jest pokaźnej wielkości. Przekątna 21 cali z pewnością ułatwi kierowcy sterowanie najważniejszymi funkcjami auta.

Nowy Peugeot E-3008Nowy Peugeot E-3008 fot. Stellantis, materiały producenta

Ale zmiany we wnętrzu SUV-a obejmują nie tylko sam i-Cockpit. Dzięki przeniesieniu selektora trybów pracy automatycznej skrzyni biegów na deskę rozdzielczą pasażerowie zyskają więcej miejsca w konsoli centralnej. To zagospodarowano na większy schowek oraz panel do bezprzewodowego ładowania smartfona. Fizyczne "klikalne" przyciski do zawiadywania multmediami z kierownicy zastąpiono też tymi dotykowymi. 

Premiera E-3008 już 12 września. Na razie nie wiadomo, kiedy pojawi się w ofercie europejskich dealerów. Ceny również nie zostały podane. Wiemy natomiast jedno — auto podobnie jak poprzednia generacja, znów ma szansę na zostanie bestsellerem.

Nowy Peugeot E-3008Nowy Peugeot E-3008 Fot. Peugeot

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.