Smart #3 to kolejny pojazd zaprezentowany na targach w Monachium. Dotąd na niektórych europejskich rynkach (m.in W Niemczech, Franci czy Hiszpanii) w ofercie chińsko-niemieckiej marki mogliśmy znaleźć jedynie mniejszego bratanka, model #1. Wkrótce ma się to zmienić. Smart poinformował, że już pod koniec tego roku portfolio zasili wspomniany wcześniej SUV. Co wiemy o nowym modelu? Więcej informacji o samochodowych premierach znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Smart #3 to pozycja dla tych, którzy szukają elektryka w nieco bardziej młodzieńczym i lifestylowym wydaniu. Mierzący 440 cm długości, 180 cm szerokości i 1600 cm wysokości SUV prezentuje się dość lekko - tak z zewnątrz, jaki i w środku. Deska rozdzielcza z trzema okrągłymi kratkami nawiewu umieszczonymi pod 12,8-calowym ekranem przypomina kokpit poprzedniej generacji Mercedesa Klasy C (W205). Całość została jednak nieco uproszczona i unowocześniona.
Kompaktowy SUV może być napędzany jednostką o mocy 272 KM lub w wersji Brabus dwoma silnikami rozwijającymi łącznie 428 KM. W pierwszym wariancie setka pojawia się na liczniku już po 5,8 sek., a sportowa odmiana taki sprint wykona w 3,7 sek. Jeżeli chodzi o maksymalny zasięg, #3 dzięki akumulatorowi o pojemności 66 kWh może pokonać dystans 455 km, a w wersji z dwoma silnikami 435 km (wg. normy WLTP).
Tak się składa, że w tym roku Smart świętuje 25. rocznicę swojego powstania. Z tego też względu marka przygotowała specjalną, opartą o wersję Brabus, limitowaną serię 25th Anniversary Edition. Z zewnątrz wyróżnia się ona białym lakierem z czerwonymi detalami, a w środku dwukolorową skórzaną tapicerką, panoramicznym szklanym dachem czy też specjalnym systemem nagłośnienia opartym o 13 głośników, przygotowanym we współpracy z marką Beats. Nie zabrakło też specjalnych ozdobnych tabliczek i emblematów.
Wszyscy polscy fani elektryków będą musieli się jednak powstrzymać z wyciąganiem portfeli. Smart #3, tak jak jego mniejszy krewniak #1, będzie dostępny tylko na wybranych rynkach. W pierwszej kolejności będzie oferowany w Niemczech, gdzie trafi do sprzedaży już pod koniec tego roku. W pozostałych krajach zawita na początku przyszłego roku. Nic też nie wskazuje na to, by marka chciała rozszerzać swoją ofertę także na pozostałe rynki, w tym Polskę.