O SUV-ie coupe od Fiata informowaliśmy już w zeszłym roku. Teraz jednak przeszedł lifting. I tak nowoczesny już design został jeszcze ubogacony zarówno pod kątem nadwozia jak i wnętrza. Jakie zmiany przynosi gama 2024?
Karoseria auta zyskała chromowane elementy wykończenia, nadając mu więcej elegancji i wzniosłości. Jeszcze lepiej prezentuje się w limitowanej edycji Powered By Abarth. Dolne tylne i przednie zderzaki podkreślono kolorem satynowego chromu, a miły akcent stanowią chromowane plakietki z kultowym logo marki.
Jeszcze więcej wyrafinowania czeka na nas w kabinie. Deska rozdzielcza zyskała skórzane poszycie, bądź miękką w dotyku tkaninę Audace, w zależności od wersji samochodu. Zaznaczmy, że niezależnie od materiału jest on uzupełniony o podwójne szwy, podnosząc poziom elegancji. Nie zapomniano też o podłokietniku oraz poszyciu drzwi, które również dostarczą więcej komfortu kierowcy i pasażerom.
Fastback to bardzo ważny model dla Fiata. Pojawił się, aby dołączyć do Pulse w najszybciej rozwijającym się segmencie w kraju, a także zainaugurować nową kategorię B-SUV-ów: SUV coupe, będąc pierwszym pojazdem marki zajmującym ten wybrany segment. Jego odważny design, w połączeniu z zaawansowaną technologią i osiągami, podnosi poprzeczkę dla B-SUV-ów w Brazylii, oferując konsumentom opcję, która łączy styl, wszechstronność i osiągi w demokratyczny sposób.
- Komentuje Hermander Zola, Senior Vice President Fiata w Ameryce Południowej.
Fastback zapewnia harmonijne połączenie designu, technologii i bezpieczeństwa, adekwatne dla segmentu premium. Silniki? Skoro auto dostępne jest wyłącznie na rynkach Ameryki Południowej, to nie mogło zabraknąć tych zasilanych etanolem (zamiennie również benzyną).
Słabszy Turbo Flex 200 w zależności od wyboru paliwa generuje 130 lub 125 KM oraz jest sprzężony ze skrzynią CVT. Mocniejsza jednostka — Turbo Flex 270 może poszczycić się mocą 185 lub 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 270 Nm. To pozwala pojazdowi na sprint do setki już w 8,1 s. Tutaj otrzymujemy 6-biegową automatyczną przekładnię.
Możemy jedynie żałować, że póki co Fiat nie planuje wprowadzenia Fastbacka na rynki europejskie. Zważywszy na swoją cenę, ale i konkurencję dla Renault Arkany mógłby stać się łakomym kąskiem na naszym podwórku. Cena auta startuje już od nieco ponad 22 tys. euro, zaś topowa odmiana Powered By Abarth to wydatek rzędu "zaledwie" ok. 30 tys. euro. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.