Od debiutu pierwszej odsłony L200 minęło już 40 lat - japoński pickup to prawdziwy rynkowy weteran. Konstruktorom kolejnych generacji przyświecał jeden cel - stworzyć ponadprzeciętnie wytrzymałe auto terenowe, które będzie potrafiło przewieźć przedmioty o niestandardowych gabarytach. I tak też było z najnowszą, szóstą generacją L200, choć projektanci wzięli pod uwagę coś równie ważnego - komfort jazdy. Tak powstał oparty na ramie terenowy, wytrzymały, stworzony do pracy pickup, teraz dodatkowo przepełniony nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Prócz czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz oczywistych systemów ABS oraz stabilizacji toru jazdy ASTC w nowym L200 są dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX. Standardem w każdej wersji są system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i stabilizacja toru jazdy przyczepy (TSA). Dodatkowo wszystkie pickupy Mitsubishi (poza jedynie bazową wersją) mają system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM). Bogatsze wersje L200 wyposażono w kamery 360 stopni (w tym cofania) i system ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).
Ponadto L200 monitoruje martwe pole w lusterkach zewnętrznych (BSW), ma ultradźwiękowego asystenta ruszania (UMS), czujniki parkowania (zarówno z przodu jak z tyłu) oraz automatyczne światła drogowe. Poza wersjami Invite DC i Intense DC standardowo montowane są światła Bi-LED (z reflektorami do jazdy dziennej).
Nowe Mitsubishi L200 oferowane jest z nowym, 4-cylindrowym, wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litra. Jednostka z układem wtryskowym Common Rail generuje 150 KM, a jej moment obrotowy wynosi 400 Nm (w zakresie 1750-2250 obr./min.). Według procedury testowej WLTP zużycie paliwa w cyklu łącznym wynosi od 8,6 do 9,7 l na 100 km (w zależności od wersji i masy).
Silnik przekazuje moment na koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub nowej sześciobiegowej przekładni automatycznej.
Nowe Mitsubishi L20 dostępne jest z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym, który można zablokować, a wtedy siła napędowa jest dzielona między osie w proporcji 50/50). W obu odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy.
W nowym L200 zadebiutował tryb Offroad z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie). Elektronika w takim trybie kontroluje moc, steruje pracą przekładni i hamulcami, aby kierowca mógł mieć większą kontrolę nad poślizgiem kół.
W razie pogorszenia warunków przyczepności (tak pogodowych, jak zmiany rodzaju nawierzchni) można włączyć napęd na wszystkie koła lub reduktor. Co warto podkreślić, w standardzie wszystkie Mitsubishi L200, bez względu na wersję i wyposażenie, otrzymują reduktor oraz blokadę tylnego mostu.
Mitsubishi L200 ma 20 cm minimalnego prześwitu. Kąt natarcia to z kolei 29 stopni, a kąt zejścia wynosi do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni. Jest idealnym narzędziem do pracy – ładowność wynosi (w zależności od wersji i układu przeniesienia napędu) od 1040 do 1080 kg. Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, ale L200 poradzi sobie z obciążeniem (gdy przyczepa ma hamulec) do 3100 kg – w praktyce oznacza to możliwość podróżowania z jachtem bądź dużą przyczepą kempingową.
Nowe Mitsubishi L200 dostępne jest z 5-letnią gwarancją fabryczną i nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package, zapewniającą przez okres 5 lat bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży, a także gdy użytkownik zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo albo złamie lub zgubi kluczyk.
Z takim pakietem i takimi możliwościami terenowymi żadna droga nie jest L200 straszna.