To będą najfajniejsze dostawcze auta na rynku. Ford Transit Custom MS-RT i Ford Ranger MS-RT

Ford Pro prezentuje nową serię pojazdów dostawczych z logo MS-RT, łączących atrakcyjny wygląd z ekstremalnymi możliwościami. Obudowany spoilerami Ford Transit Custom MS-RT i poszerzony Ford Ranger MS-RT to udoskonalone technicznie auta, które pokazują, że pojazdy użytkowe nie muszą być nudne.

Ford wyniósł Transita na zupełnie nowy poziom oraz dodał charakteru "zwykłemu" Rangerowi. Auta nie są jedynie ciekawostką prezentującą możliwości oddziału Ford Pro, a produktami przeznaczonymi na sprzedaż, zbudowanymi z myślą o odbiorcach oczekujących od samochodów emocji. Nowe modele z logo MS-RT można już zamawiać u europejskich dealerów, a dostawy do klientów rozpoczną się w połowie 2024 roku. Produkcja została zlokalizowana na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii. Czym dokładnie odznaczają się te auta? Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy globalnego zespołu Forda ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowania maszyn rajdowych Forda. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, wzmocnionych właściwości jezdnych i wyjątkowych możliwości transportowych samochodów.

Ford Transit Custom MS-RTFord Transit Custom MS-RT Fot. Ford

Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką i bogatym wyposażeniem wnętrza. Standard zawiera m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania przednie i tylne, tempomat czy inteligentny ogranicznik prędkości. Fotele przednie zostały sportowo wyprofilowane i wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera, natomiast wersja brygadowa dysponuje dwoma fotelami z przodu i trzema z tyłu, pokrytymi odpowiednio dopasowaną tapicerką. Model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej i do 1199 kg maksymalnej ładowności.

Nadwozie zyskało aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Przy dachu zamontowano tylny spojler, który został skonfigurowany przy użyciu zaawansowanych symulacji komputerowych uwzględniających parametry przepływu powietrza. Wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami. Najbardziej specyficzne kolory w palecie lakierów to Yellow Green i MS-RT Blue.

 

Pod szerszymi nadkolami zamontowano antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi Transita Custom w wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.

Van w wersji elektrycznej  E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła. Aby zoptymalizować zużycie energii, w trybie Normal moc jest ograniczana do 160 kW, a w trybie Eco do 100 kW. Silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Hybryda typu plug-in o mocy 232 KM opiera się na silniku benzynowym o pojemności 2.5 l, a akumulator trakcyjny ma pojemność 11,8 kWh.

Ford Ranger MS-RTFord Ranger MS-RT Fot. Ford

Ford Ranger MS-RT

Ten samochód przez jego twórców jest nazywany ulicznym pick-upem. Bogato wyposażoną wersję napędza diesel 3.0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i nowym układem napędu na cztery koła e4WD, który jest znany z innych modeli najnowszej linii Rangerów. ładowność wynosi jedną tonę, a zdolność holowania sięga 3,5-tonowej przyczepy. Wnętrze z podwójną kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami. Tapicerka jest połączeniem skóry ekologicznej i zamszu oraz ma logo MS-RT i niebieskie przeszycia.

Nadwozie obniżono optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną. Ta wyjątkowa kombinacja spojlerów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o ogólnej równowadze aerodynamicznej i poprawie stabilności przy dużych prędkościach.

 

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 (największe koła zastosowane do tej pory w Rangerze). Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm. Zawieszenie zostało zestrojone na nowo. Wykorzystano twardsze amortyzatory przednie i obniżono prześwit o 40 mm. Dzięki temu zabiegowi uzyskano bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ford Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym w kolorze Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Tego kultowego modelu nie mogło w Europie zabraknąć [AUTOPROMOCJA]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.