Chińscy producenci przyspieszają tempo ekspansji na rynek europejski. Efektem tego jest także rozrastanie się polskiej oferty koncernów z Państwa Środka. Po takich producentach jak LEVC, Maxus, Seres i Skywell przyszła pora na MG. Samar potwierdził u europejskiego importera, że SUV-y z logo „MG" trafią do sprzedaży w Polsce jeszcze w czwartym kwartale 2023 roku. Jednak za tym lakonicznym komunikatem nie poszło więcej szczegółów dotyczących m.in. wielkości sprzedaży, danych dotyczących sieci dealerskiej oraz dostępnych w ofercie modeli.
MG już od jakiegoś czasu nieźle radzi sobie w Europie. Wystarczy wspomnieć, że aktualnie to najlepiej radząca sobie w Europie marka chińska, która w tym roku uszczknęła aż 1,6 proc. z europejskiego tortu. Jak przypomina Samar, MG wyprzedza takie marki jak Mazda, MINI, Suzuki i Cupra, zajmując miejsce wśród 20 najlepiej sprzedających się marek w Europie.
Dane firmy JATO pokazują, że w pierwszej połowie 2023 roku sprzedano blisko 105 tys. samochodów MG w Europie. Tym samym chińska marka może pochwalić się wzrostem o ponad 128 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Aktualna oferta marki obejmuje samochody elektryczne, benzynowe i hybrydowe i jest dostosowywana do konkretnych rynków. Niewątpliwie w ekspansji pomagają brytyjskie konotacje, ale warto podkreślić, że aktualne auta nie mają nic wspólnego z przejętą w 2005 roku przez SAIC Motor bankrutującą marką MG Rover.
Obecnie MG Motor produkuje wyłącznie samochody osobowe, w tym głównie SUV-y i crossovery. W Europie hitem sprzedażowym MG jest elektryczny hatchback MG4 Electric, który bezpiśrednio konkuruje z Volkswagenem ID.3. Samochód ma przyzwoita cenę i bardzo sensowny zasięg – do 450 km na jednym ładowaniu. Z pewnością w ekspansji pomaga też szybko rosnąca sieć dilerska. Obecnie w Europie marka ma już ponad 700 salonów.
Źródło: Samar