Niestety, jest on montowany za dopłatą. Ale to jego jedyna wada.
Posiada dwa tryby: drogowy i terenowy . W trybie drogowym mamy do dyspozycji ustawienia dla samego kierowcy, dla kierowcy z bagażem i opcję pasażer. Mogą być one połączone z trzema ustawieniami zawieszenia: Sport [sportowy], Normal [zwykły] oraz Comfort [komfortowy].
W trybie terenowym mamy do dyspozycji dwa ustawienia: "Medium reserves" i "Maximum reserves", które zmieniają ustawienie zawieszenia. Oprócz tego można ustawić twardość tłumienia w trzech zakresach: Soft [miękkie], Norm [zwykłe] lub Hard [twarde].
Do głównych zmian konstrukcyjnych można zaliczyć:
-nowy mocniejszy silnik (105 KM) oparty na modelu R 1200 R
-przekonstruowaną skrzynię biegów, zoptymalizowaną w celu łatwiejszej zmiany przełożeń
-alternator o zwiększonej mocy z 600 do 720 W
-optymalizacja ergonomii kierownicy - możliwość zmiany ustawień w zależności od potrzeb
BMW oddaje nam do dyspozycji nowy, poprawiony i zoptymalizowany model enduro, który doskonale nadaje się na dalekie wyprawy "w nieznane".