Kawasaki Ninja 400 i Z400. Dwa nowe motocykle na prawo jazdy kat. A2

Kawasaki wraca z ofertą w klasie 400 cm3 w dobrym stylu. Nowymi modelami mogą jeździć już 18-latkowie z motocyklowym prawem jazdy. Muszą tylko zdecydować, czy chcą mieć owiewki.

Właśnie zadebiutowały dwa bliźniaki z zielonej stajni z Meguro. Model Kawasaki Z400 to nowoczesny naked bike, a Kawasaki Ninja 400 jest motocyklem sportowym. Oba mają zbliżoną konstrukcję. Zgodnie z obowiązującymi trendami łączy je: rama, silnik i zawieszenie, a dzieli wygląd zewnętrzny i pozycja za kierownicą.

Więcej wiadomości o jednośladach znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Stylistycznie oba nawiązują do większych braci: doładowanego sprężarką mechaniczną króla naked bike'ów Kawasaki Z H2 i kultowego Kawasaki ZX-10R Ninja. Różnica jest taka, że na nowe modele może wsiąść nawet początkujący motocyklista.

Jeden i drugi model spełnia wymogi kategorii prawa jazdy A2. O takie uprawnienia można ubiegać się już w wieku 18 lat i trzeba je traktować jak wstęp do pełnej kat. A. Motocykle spełniające wymogi homologacji A2 nie mogą przekraczać określonej mocy (47,6 KM) i muszą mieć odpowiedni stosunek mocy do masy (0,27 KM/kg), ale nawet spełniając te parametry, są całkiem szybkimi maszynami.

Nowe bliźniaki Kawasaki mają rzędowe dwucylindrowe silniki o poj. 399 cm3, mocy 45 KM i maksymalnym momencie obrotowym 37 Nm. Jazdę początkującym kierowcom ułatwi sprzęgło antyhoppingowe, nisko usytuowane siodełko (785 mm) i nieduża masa własna (167-168 kg).

Kawasaki Ninja 400Kawasaki Ninja 400 fot. Kawasaki

Kawasaki Z400 i Ninja 400. Dwa dania japońskiej kuchni

Wyżsi kierowcy mogą zamówić opcjonalne siodełko Kawasaki ERGO-fit, dzięki czemu będą mogli przyjąć wygodną pozycję do jazdy. Zbiorniki paliwa o poj. 14 litrów, pozwolą rzadziej zaglądać na stację lub wybrać się nawet w dłuższą podróż.

Można narzekać, że dzięki modularnej konstrukcji motocykle każdej marki stają się coraz bardziej podobne do siebie, ale dzięki temu mamy znacznie większy wybór na rynku. Korzystając z tych samych rozwiązań technicznych i obniżonych kosztów rozwoju, producenci mogą zaoferować motocykle w różnych klasach: naked, sport, adventure i classic.

W przypadku nowych modeli Kawasaki na razie powstały dwa pierwsze. Jeśli ktoś ceni estetykę i renomę japońskiej marki, musi tylko wybrać, czy chce siedzieć w wyprostowanej pozycji, czy woli motocykl nawiązujący do sportowych maszyn, które wygrywają wyścigi. Jeden i drugi powinien znakomicie sprawdzać w czasie codziennej jazdy, bo właśnie z łatwości codziennego użytkowania słyną motocykle marki Kawasaki.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.