Harley-Davidson to nie tylko frędzle i charakterystyczny dźwięk. Właśnie debiutuje sportowy Sportster S

Harley-Davidson kojarzy się głównie z charakterystycznymi motocyklami, kurtkami z frędzlami i dźwiękiem, który słychać z odległości trzech przecznic. Jednak marka rozszerza swoje portfolio także o inne modele. Właśnie debiutuje Sportster S, który łączy potężną moc ze współczesną technologią.

Harley-Davidson Sportster S to zaprojektowany od nowa sportowy motocykl typu custom. Powstał po to, by dostarczać o niesamowitych wrażeń z jazdy i zapoczątkować nową erę w rodzinie Sportster. Silnik Revolution Max 1250T z cylindrami w układzie V generuje aż 121 KM i 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021
Sportster S to kolejny, całkowicie nowy motocykl zbudowany na platformie Revolution Max, który wyznacza nowy standard osiągów dla modeli Sportster. To Sportster nowej generacji zdefiniowany przez moc, osiągi, technologię i styl. I jest to część naszego zobowiązania do wprowadzania motocykli, które są zgodne z naszą strategią zwiększania atrakcyjności i kontynuowania dziedzictwa Harley-Davidson

- powiedział Jochen Zeitz, dyrektor generalny i prezes zarządu Harley-Davidson.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Stylizacja komunikuje moc

Mimo chopperowego ducha, Sportster S ma w sobie znacznie więcej dynamiki od większości modeli amerykańskiego producenta motocykli. Profil Sportstera S wydaje się przysadzisty i potężny, eksponując silnik jako wizualny akcent motocykla. Masywna przednia opona przywodzi na myśl pozbawiony błotnika przód klasycznego bobbera, podczas gdy część tylna, wysoko montowany wydech i smukłe, pojedyncze siedzenie, czerpią inspirację z flat track’owego Harley-Davidson XR 750.

Każdy element wizualny modelu Sportster S jest wyrazem surowej mocy motocykla. To wilk w wilczej skórze

– powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i designu Harley-Davidson.

Podniesione osiągi

Silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm3 to mechaniczne serce modelu Sportster S. Nowa wersja chłodzonego cieczą silnika V-Twin została dostrojona tak, aby generować potężny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów, z płaską krzywą momentu w całym zakresie. Zapewnia to błyskawiczny start i przyspieszenie oraz solidny dopływ mocy w średnim zakresie obrotów. Aby jak najbardziej zmniejszyć masę motocykla, wykorzystano silnik jako strukturalny element podwozia. Gotowy do jazdy Sportster S waży 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Technologia w służbie kierowcy

Model Sportster S jest wyposażony w szereg technologii zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wrażeń z jazdy. Są to m.in. trzy wstępnie zaprogramowane tryby jazdy (Sport, Road i Rain), które sterują charakterystyką motocykla i poziomem interwencji ze strony technologii. Kierowca może też skonfigurować dwa własne tryby, aby dopasować osiągi do swojego stylu jazdy lub określonych sytuacji. Motocykl Sportster S posiada pakiet technologii zaprojektowanych, by zwiększyć pewność siebie kierowcy w nieoczekiwanych sytuacjach lub niesprzyjających warunkach drogowych. Systemy te dostosowują osiągi motocykla do dostępnej przyczepności podczas przyspieszania, redukcji prędkości i hamowania, zarówno na prostej, jak i w zakręcie.

Okrągły 4-calowy ekran TFT wyświetla wszystkie wskaźniki i obsługuje system multimedialny sparowany (przez Bluetooth) ze smartfonem kierowcy, w tym muzykę, połączenia telefoniczne i nawigację.

Zoptymalizowane podwozie

Układ napędowy stanowi element nośny podwozia, dzięki czemu wyeliminowano tradycyjną ramę. Taka konstrukcja zmniejsza wagę motocykla i zapewnia sztywność, co przekłada się na precyzyjne prowadzenie.

Model Sportster S jest wyposażony regulowane przednie i tylne zawieszenia firmy Showa - 43 mm odwrócony widelec na przodzie i amortyzator typu piggyback z tyłu. Tylne zawieszenie ma hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą pokrętła znajdującego się po lewej stronie motocykla. Lekkie 5-ramienne koła z aluminium ubrano w szerokie opony Dunlop/Harley-Davidson z serii GT503. Hamulce Brembo zapewniają wyczucie i skuteczność hamowania. Pojedynczy hamulec przedni jest wyposażony w nowy radialny zacisk czterotłoczkowy typu monoblock i tarczę 320 mm. Tylny hamulec to dwutłoczkowy zacisk Brembo i tarcza o średnicy 260 mm.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Przesunięte do przodu podnóżki i niska kierownica sprawiają, że kierowca Sportster S przyjmuje agresywną pozycję do jazdy. Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 755 mm, co większości kierowców pozwoli podczas postoju pewnie postawić stopy na ziemi. Dźwignie hamulca i sprzęgła można regulować pod kątem zasięgu, aby jak najlepiej dopasować go do rozmiaru dłoni lub preferencji kierowcy. Sportster S jest fabrycznie przygotowany na montaż (okablowanie) podgrzewanych manetek, oraz posiada dwa porty do zasilania wyposażenia z podgrzewaniem, a także złącze USB. Zewnętrzny czujnik temperatury otoczenia i alert o niskiej temperaturze na ekranie wyświetlacza ostrzegają kierowcę o zmieniających się warunkach. Tempomat i kluczyk zbliżeniowy są dostępne w standardzie.

Jako dodatkowy model Harley-Davidson z rocznika 2021, motocykl Sportster S trafi do dealerów już tej jesieni. Sugerowana cena detaliczna producenta w Polsce to 16 230 euro, czyli około 74 tys. zł.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.