Harley-Davidson to nie tylko frędzle i charakterystyczny dźwięk. Właśnie debiutuje sportowy Sportster S

Harley-Davidson kojarzy się głównie z charakterystycznymi motocyklami, kurtkami z frędzlami i dźwiękiem, który słychać z odległości trzech przecznic. Jednak marka rozszerza swoje portfolio także o inne modele. Właśnie debiutuje Sportster S, który łączy potężną moc ze współczesną technologią.

Harley-Davidson Sportster S to zaprojektowany od nowa sportowy motocykl typu custom. Powstał po to, by dostarczać o niesamowitych wrażeń z jazdy i zapoczątkować nową erę w rodzinie Sportster. Silnik Revolution Max 1250T z cylindrami w układzie V generuje aż 121 KM i 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021
Sportster S to kolejny, całkowicie nowy motocykl zbudowany na platformie Revolution Max, który wyznacza nowy standard osiągów dla modeli Sportster. To Sportster nowej generacji zdefiniowany przez moc, osiągi, technologię i styl. I jest to część naszego zobowiązania do wprowadzania motocykli, które są zgodne z naszą strategią zwiększania atrakcyjności i kontynuowania dziedzictwa Harley-Davidson

- powiedział Jochen Zeitz, dyrektor generalny i prezes zarządu Harley-Davidson.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Stylizacja komunikuje moc

Mimo chopperowego ducha, Sportster S ma w sobie znacznie więcej dynamiki od większości modeli amerykańskiego producenta motocykli. Profil Sportstera S wydaje się przysadzisty i potężny, eksponując silnik jako wizualny akcent motocykla. Masywna przednia opona przywodzi na myśl pozbawiony błotnika przód klasycznego bobbera, podczas gdy część tylna, wysoko montowany wydech i smukłe, pojedyncze siedzenie, czerpią inspirację z flat track’owego Harley-Davidson XR 750.

Każdy element wizualny modelu Sportster S jest wyrazem surowej mocy motocykla. To wilk w wilczej skórze

– powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i designu Harley-Davidson.

Harley-Davidson Pan AmericanaPan Americana zabiera Harleya-Davidsona w nieznany teren. Narratorem jest Jason Momoa

Podniesione osiągi

Silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm3 to mechaniczne serce modelu Sportster S. Nowa wersja chłodzonego cieczą silnika V-Twin została dostrojona tak, aby generować potężny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów, z płaską krzywą momentu w całym zakresie. Zapewnia to błyskawiczny start i przyspieszenie oraz solidny dopływ mocy w średnim zakresie obrotów. Aby jak najbardziej zmniejszyć masę motocykla, wykorzystano silnik jako strukturalny element podwozia. Gotowy do jazdy Sportster S waży 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Technologia w służbie kierowcy

Model Sportster S jest wyposażony w szereg technologii zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wrażeń z jazdy. Są to m.in. trzy wstępnie zaprogramowane tryby jazdy (Sport, Road i Rain), które sterują charakterystyką motocykla i poziomem interwencji ze strony technologii. Kierowca może też skonfigurować dwa własne tryby, aby dopasować osiągi do swojego stylu jazdy lub określonych sytuacji. Motocykl Sportster S posiada pakiet technologii zaprojektowanych, by zwiększyć pewność siebie kierowcy w nieoczekiwanych sytuacjach lub niesprzyjających warunkach drogowych. Systemy te dostosowują osiągi motocykla do dostępnej przyczepności podczas przyspieszania, redukcji prędkości i hamowania, zarówno na prostej, jak i w zakręcie.

Okrągły 4-calowy ekran TFT wyświetla wszystkie wskaźniki i obsługuje system multimedialny sparowany (przez Bluetooth) ze smartfonem kierowcy, w tym muzykę, połączenia telefoniczne i nawigację.

Yamaha YZF R125Motocykl na prawo jazdy B. Jest ich dużo, ale musisz sprawdzić kilka rzeczy

Zoptymalizowane podwozie

Układ napędowy stanowi element nośny podwozia, dzięki czemu wyeliminowano tradycyjną ramę. Taka konstrukcja zmniejsza wagę motocykla i zapewnia sztywność, co przekłada się na precyzyjne prowadzenie.

Model Sportster S jest wyposażony regulowane przednie i tylne zawieszenia firmy Showa - 43 mm odwrócony widelec na przodzie i amortyzator typu piggyback z tyłu. Tylne zawieszenie ma hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą pokrętła znajdującego się po lewej stronie motocykla. Lekkie 5-ramienne koła z aluminium ubrano w szerokie opony Dunlop/Harley-Davidson z serii GT503. Hamulce Brembo zapewniają wyczucie i skuteczność hamowania. Pojedynczy hamulec przedni jest wyposażony w nowy radialny zacisk czterotłoczkowy typu monoblock i tarczę 320 mm. Tylny hamulec to dwutłoczkowy zacisk Brembo i tarcza o średnicy 260 mm.

Suzuki Moto Szkoła, autodrom PomorzeSuzuki Moto Szkoła - czego można się nauczyć na torowym szkoleniu motocyklowym?

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Przesunięte do przodu podnóżki i niska kierownica sprawiają, że kierowca Sportster S przyjmuje agresywną pozycję do jazdy. Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 755 mm, co większości kierowców pozwoli podczas postoju pewnie postawić stopy na ziemi. Dźwignie hamulca i sprzęgła można regulować pod kątem zasięgu, aby jak najlepiej dopasować go do rozmiaru dłoni lub preferencji kierowcy. Sportster S jest fabrycznie przygotowany na montaż (okablowanie) podgrzewanych manetek, oraz posiada dwa porty do zasilania wyposażenia z podgrzewaniem, a także złącze USB. Zewnętrzny czujnik temperatury otoczenia i alert o niskiej temperaturze na ekranie wyświetlacza ostrzegają kierowcę o zmieniających się warunkach. Tempomat i kluczyk zbliżeniowy są dostępne w standardzie.

Jako dodatkowy model Harley-Davidson z rocznika 2021, motocykl Sportster S trafi do dealerów już tej jesieni. Sugerowana cena detaliczna producenta w Polsce to 16 230 euro, czyli około 74 tys. zł.

Harley-Davidson Sportster S 2021Harley-Davidson Sportster S 2021 Harley-Davidson

Harley-Davidson Livewire w WarszawieKolejny bastion klasycznej motoryzacji padł. Do Polski przyjechał w pełni elektryczny harley-davidson

Więcej o: