Większość europejskich producentów samochodów przespała moment, w którym w motoryzacji doszło do rewolucji. Wiele marek uważało silniki elektryczne za pieśń dalekiej przyszłości albo ciekawostkę, która lada chwila przeminie. Szybko okazało się jednak, że nowa era to nie kwestia kilku/kilkunastu lat, a tu i teraz. Klasyczne, spalinowe jednostki napędowe odchodzą powoli do historii. Wystarczy tu wspomnieć głośne afery z oszukiwaniem podczas testów emisji spalin, problemy z rygorystycznymi normami czy zakazy i ograniczenia, jakie coraz więcej miast nakłada na samochody z silnikami spalinowymi. Żeby liczyć się na rynku trzeba mieć bardzo bogatą ofertę modeli niskoemisyjnych.
W przeciwieństwie do większości głównych rywali BMW odważnie postawiło na innowacje i nowoczesne technologie. W tym miejscu nie można oczywiście nie wspomnieć o rodzinie "i" bawarskiej marki. Aktualnie w ofercie znajdują się dwa modele, ale na horyzoncie widać już kolejne. Okrętem flagowym dywizji i jest oczywiście hybrydowy, supersamochód i8. Łączna moc nowoczesnego układu to aż 362 KM. Futurystyczne i8 rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy.
Drugie auto to miejski hatchback i3. Niedawno we Frankfurcie BMW pokazało i3 po lekkim liftingu. Do oferty dołączyła także mocniejsza wersja i3S. 3S może się pochwalić silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oznacza to wzrost odpowiednio o 14 KM i 20 Nm. BMW pochwaliło się, że i3S będzie się rozpędzać do 100 km/h w 6,9 s, co oznacza poprawę o 0,8 s. Prędkość maksymalna wzrosła o 10 km/h do 160 km/h. Z dodatkowym silnikiem spalinowym, którego zadaniem jest przedłużanie zasięgu malucha przyspieszenie będzie wynosić 7,7 s.
Podczas niemieckich targów BMW pokazało także zapowiedź kolejnego modelu z rodziny "i". i Vision Dynamics wpisuje się pomiędzy modele i3 oraz i8 i bardzo przypomina futurystyczne wcielenie serii 4 Gran Coupe.
Na samym szczycie hybrydowej oferty BMW znajdują się dwa okręty flagowe z Bawarii. Nowa "siódemka" w wydaniu 740e iPerformance ma łącznie 326 KM (dwulitrowy silnik R4 współpracuje z e-motorem) i do pierwszej setki rozpędza się w znakomite 5,4 s. Przy tym średnie zużycie paliwa to 2,0 l/100 km. Również duży SUV BMW, model X5, dostępny jest w wydaniu 40e. Przy łącznej mocy 313 KM może się pochwalić przyspieszeniem na poziomie 6,8 s i średnim zużyciem paliwa - 3,4 l/100 km.
Wydajne i oszczędne wersje hybrydowe znajdziemy także w mniejszych modelach producenta. Oferta nowoczesnych hybryd jest bardzo szeroka, bo oprócz dwóch flagowych modeli obejmuje m.in. minivana BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3 z klasy średniej oraz o segment większe BMW serii 5. Jest więc w czym wybierać.
Nie wszyscy kierowcy dali się jeszcze przekonać silnikom elektrycznym, ale nie oznacza to, że nie znajdą dla siebie dobrego auta. BMW ma w swojej ofercie sporo samochodów z klasycznymi, spalinowymi silnikami, które bez najmniejszego problemu spełniają rygorystyczne normy. Najlepszym przykładem jest chyba nowe BMW 520d o emisji CO2 wynoszącej zaledwie 109 g/km, wyposażone w silnik diesla spełniający najostrzejszą normę Euro 6. Dodatkowo z modelem 520d EfficientDynamics BMW może pochwalić się najniższym poziomem emisji CO2 wśród limuzyn premium.
Tak naprawdę w każdym modelu BMW znajdziemy silniki spalinowe o bardzo niskiej emisji. To nie tylko wspomniana limuzyna, ale także praktyczny minivan Active Tourer, kompaktowy SUV X1, luksusowa seria 7 czy stylowy kabriolet 420d. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Co więcej, BMW programem EcoBonus zachęca kierowców do kupna swoich niskoemisyjnych samochodów. Warunek? Ich emisja CO2 nie może przekraczać 130 g/km. Takich samochodów BMW ma w swojej gamie ponad 130. EcoBonus od września do końca 2017 roku premiuje klientów, którzy zdecydują się na zakup nowego samochodu BMW lub MINI o napędzie elektrycznym, hybrydowym lub wyposażonego w nowoczesny silnik spalinowy. Jednocześnie klienci otrzymują możliwość oddania w rozliczeniu swojego dotychczasowego auta. W przypadku zakupu BMW, kwota dofinansowania wynosi 17 tys. zł brutto, a dostępna jest dla posiadaczy aut z normą Euro 4 lub niższą. Oferta MINI dotyczy właścicieli aut z normą Euro 5 lub niższą, a bonus wynosi 8,5 tys. zł brutto.
EcoBonusem objęta jest prawie cała gama modeli BMW i MINI. A dokładniej? 17 tys. zł dofinansowania można otrzymać na wybrane wersje serii: 1, 2, 2 Cabrio, 2 Active Tourer, 2 Gran Tourer, 3, 3 Gran Turismo, 4 Coupe, 4 Cabrio, 4 Gran Coupe, 5, 7, X1, X5, i3 oraz i8. 8,5 tys. bonusu otrzymają klienci chcący kupić wybrane wersje modeli: MINI 3- i 5-drzwiowe, Cabrio, Clubman i Countryman.