Goodyear ma centrum symulacji jak z filmu science-fiction. To drugi taki obiekt na świecie

W ośrodku badawczym Goodyear w Luksemburgu Goodyear uruchomił nowy symulator jazdy DiM250 DYNAMIC klasy VI. Druga taka maszyna jest w Akron w stanie Ohio. Symulator pozwala testować nowy model opony, zanim powstanie.

Do czego Goodyear potrzebuje takich centrów symulacji, jak to właśnie otwarte w Colmar-Berg w Luksemburgu? Takie urządzenia pozwalają zaoferować producentom samochodów wyższy poziom personalizacji produktów oferowanych w oryginalnym wyposażeniu (tzw. OEM). W tym przypadku chodzi o opony z naciskiem na ich jak najwyższe osiągi. Wirtualna symulacja niesie jeszcze kilka korzyści: to oznacza mniejszą liczbę fizycznych testów, co przyspiesza rozwój i badanie nowych produktów, a dodatkowo ma znaczenie dla osiągania celów zrównoważonego rozwoju.

Zobacz wideo W ośrodku badawczym Goodyear w Luksemburgu Goodyear uruchomił nowy symulator jazdy DiM250 DYNAMIC klasy VI. Druga taka maszyna jest w Akron w stanie Ohio. Symulator pozwala testować nowy model opony, zanim powstanie.

Symulator Goodyear pozwala testować opony przyszłości w autach, których jeszcze nie ma

Choć to brzmi jak pomysł z literatury science-fiction taki pozwala opracować i przetestować model opony bardzo na wczesnym etapie cyklu rozwojowego, jeszcze zanim powstaną pierwsze fizyczne prototypy. Dzięki temu można opracować konstrukcję opony o najlepszych parametrach jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu. Dodatkowo dzięki symulatorowi można sprawdzić, jak koncepcyjna opona zachowa się w modelu samochodu, który też jeszcze nie istnieje. Zastosowanie wirtualnej symulacji pozwoli przyspieszyć produkcję i da możliwość wprowadzania modyfikacji w oponach w procesie produkcyjnym zgodnie z potrzebami producentów aut.

Otwarcie Centrum Symulacji w Luksemburgu stawia nas w czołówce firm wirtualnie projektujących opony. Jest to też kolejny dowód naszego zaangażowanie w kształtowanie zrównoważonej przyszłości mobilności. Nasz zespół zajmujący się wirtualnym rozwojem opon zrealizował do tej pory wiele projektów z wiodącymi producentami OEM z Europy, USA i Chin. Poznając możliwości naszego wirtualnego projektowania, inżynierowie motoryzacyjni dostrzegają jego potencjał. Jest to istotne nie tylko z racji wpływu na biznes, ale także na środowisko

- mówi Romain Hansen, wiceprezes Goodyear ds. rozwoju produktów w regionie EMEA.

Pierwszy efekt działania symulatora to nowa opona Goodyear dla Maserati

Projekt Centrów Symulacji Goodyeara rozpoczął się w 2021 r. wraz z uruchomieniem pierwszego takiego symulatora w Akron. To przykład zaangażowania amerykańskiej firmy w kształtowanie przyszłości mobilności. Począwszy od pierwszej udanej współpracy z Maserati przy produkcji opon dla modelu Gran Turismo 2023, Centra Symulacji pracują nad oponami dla producentów samochodów, które są szyte dla nich „na miarę", Pierwsza taka udana współpraca Godyeara miała miejsce przy projektowaniu opon do fabrycznego wyposażenia nowego modelu Maserati Gran Turismo w 2023 r.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.