Modelarska firma Amalgam wysoko ceni swoje produkty, a za dobry przykład może posłużyć klasyczne Lamborghini w skali 1:8. Za miniaturę samochodu trzeba zapłacić minimum 19 995 dolarów. Po przeliczeniu na polską walutę w zaokrągleniu mamy do czynienia z kwotą 80 tys. zł. Za takie pieniądze kupimy nad Wisłą nowy samochód osobowy różnych popularnych marek. Na przykład miejską Skodę Fabię, kompaktową Dacię Jogger czy crossovera MG ZS. O ciekawostkach ze świata motoryzacji więcej piszemy na Gazeta.pl.
Co takiego szczególnego mają w sobie miniatury pojazdów z rozjuszonym bykiem w logo? Przede wszystkim są budowane ręcznie z pieczołowitym odwzorowaniem najdrobniejszych szczegółów. Wystarczy spojrzeć na detale, takie jak korby okienne i kieszenie zlokalizowane w boczkach drzwiowych. A to dopiero początek, bo po otwarciu drzwi jest lepszy wgląd do wnętrza, gdzie widać dokładnie zestaw wskaźników, ręczną dźwignię zmiany biegów, system nagłośnienia kabiny, a nawet popielniczkę w konsoli środkowej. Co więcej, elementy otoczenia pokrywa miękki w dotyku materiał, a siedzenia obłożono tapicerką ze skóry. Wszystko to prezentuje się wspaniale.
Kolejne szczegóły można odkryć pod przednią maską. Widzimy tam między innymi elementy układu hamulcowego, mechanizm zamka trzymającego pokrywę oraz koło zapasowe. Reflektory są ruchome i to od właściciela zależy, czy model będzie cieszył oczy w wersji z otwartymi lub zamkniętymi lampami. Jeszcze więcej dzieje się pod klapą kryjącą silnik umieszczony wzdłużnie pomiędzy nadkolami. 4-litrowy motor V12 zawierający m.in. przewody iskrowe czy łączniki mechanizmu przepustnicy, prezentuje się jak prawdziwy.
Na cenę ma wpływ nie tylko ręczne wykonanie i odwzorowanie pojazdu w szczegółach. To również unikatowość, ponieważ jak informuje Amalgam, zbudowanych zostanie dokładnie 199 takich replik w skali 1:8, które będą dostępne w kolorach Giallo Fly (żółty) lub Rosso (czerwony). Jak informuje firma, przygotowanie i złożenie takiej zabawki zajmuje zespołowi około 400 godzin. Jeśli zamawiający złoży zamówienie na inny pożądany kolor lub detale, takie dostosowanie modelu do własnych preferencji może zostać zrealizowane, ale będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami.
Sportowy samochód w kształcie klina stanowi kręgosłup legendy Lamborghini. Countach został nakreślony przez Marcello Gandiniego w studiu projektowym Bertone i był pierwszym autem produkcyjnym, w którym zastosowano drzwi nożycowe. Auto także spopularyzowało koncepcję nadwozia z kabiną wysuniętą do przodu, aby pomieścić większy silnik montowany z tyłu. Model LP400 był pierwszą generacją Countacha, a do napędu służył 4-litrowy silnik V12 wytwarzający 370 koni mechanicznych. Moc trafiała na tylne koła. W sumie w latach 1974–1978 zbudowano 151 egzemplarzy modelu LP400.