Skoda Octavia otrzyma w końcu nowszą jednostkę wysokoprężną. Stary silnik z bezpośrednim wtryskiem, krytykowany za głośną pracę, odchodzi do lamusa. Pod maskę kompakta trafi silnik o pojemności dwóch litrów i identycznej mocy 140 KM. Jego cechą charakterystyczną jest układ zasilania z systemem common-rail (CR DPF). Będzie on łączony z ręczną i automatyczną przekładnią i będzie występował w wersjach przednionapędowych i 4x4. Skrzynia zautomatyzowana DSG trafi do oferty w późniejszym czasie.
Skoda Yeti otrzyma trzecią jednostkę benzynową do wyboru. Nowy silnik 1.4 TSI osiągający 122 KM wpisze się pomiędzy podstawowy wariant 1.2 TSI o mocy 105 KM i większą 1.8 TSI o mocy 160 KM. Dwa mniejsze silniki w Yeti przekazują napęd tylko na koła przednie, natomiast 1.8 TSI wyłącznie na obie osie.
Silnik 2.0 TDI CR DPF o mocy 140 KM montowany w Yeti będzie mógł odtąd być wyposażony opcjonalnie w skrzynię DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.
Skoda Superb w obydwu wersjach nadwoziowych będzie oferowana z silnikiem 2.0 TSI osiągającym 200 KM i łączonym z przekładnią DSG. Ceny zaczynają się od 113 300 zł za Superba i 118 000 zł za Superba Combi.
ZOBACZ TAKŻE: