Google Maps ma już 20 lat. Z tej okazji przygotowano coś specjalnego

Najczęściej używana przez kierowców nawigacja świata niedługo będzie obchodzić okrągłą rocznicę powstania. Z okazji 20. urodzin Google Maps chce pokazać, że dojrzało. Postawi zatem na inteligencję. Sztuczną oczywiście.

Internetowa platforma mapowa stworzona przez amerykańską firmę po raz pierwszy "zawisła" w sieci dokładnie 8 lutego 2005 r. To oznacza, że za dwa tygodnie będzie obchodzić 20. urodziny. 20 lat w świecie internetu to całe wieki. W końcu historia www w Polsce jest zaledwie o 14 lat dłuższa.

Zobacz wideo Ostrzegaj i bądź ostrzegany! Nie tylko w Yanosiku, ale także w Google Maps

Google Maps to 2 mld użytkowników i przełomowe Street View

Google Maps systematycznie się rozwija. Skutek? Dziś to najpopularniejsza aplikacja nawigacyjna. Każdego miesiąca na całym świecie korzystają z niej nawet 2 mld ludzi. Jest też liderem innowacji. W tym punkcie wystarczy wspomnieć o takich funkcjach, jak Street View, zdjęciach wnętrz budynków czy możliwości tworzenia niestandardowych map do użytku osobistego. Dziś nawigacja wykorzystuje jednak nie tylko kamery zamontowane na autach, ale również zdjęcia satelitarne, lotnicze i dane od lokalnych władz oraz użytkowników.

Google Maps na 20. urodziny idzie w kierunku sztucznej inteligencji

20 lat historii sprawiło jednak, że Google postanowiło szczególnie uczcić dzieje swojej nawigacji. Jak informuje redakcja serwisu IT Hardware, pójdzie jeszcze mocniej w kierunku sztucznej inteligencji. Integracja Gemini z mapami sprawi, że aplikacja pomoże znaleźć użytkownikowi lokalizację, która odpowiada ściśle określonym kryteriom. Będzie też w stanie dostarczyć np. raport drogowy. W tym celu prześledzi wszystkie dostępne kanały informacji i zbierze o danym szlaku najważniejsze dane.

Gemini przyda się jednak nie tylko kierowcom. Posłuży również osobom, które korzystają z Google Maps podczas przejazdu komunikacją miejską. Sztuczna inteligencja będzie w stanie np. podpowiedzieć, które konkretnie wejście do metra należy wybrać.

Jak Google zarobi na wdrożenie nowości w aplikacji Maps?

W tym punkcie rodzi się zasadnicze pytanie. Jak Google chce zarobić na darmowej nawigacji środki, które będzie mogło inwestować w dalszy rozwój aplikacji Maps? To proste. Z programu korzystają 2 mld osób miesięcznie. To oznacza, że Google Maps może stanowić jedną z największych platform reklamowych na globie. Amerykański gigant będzie dalej zarabiał na reklamach i nie tylko. Dane z Maps są często kupowane przez operatorów innych aplikacji. Już dziś, a więc po 20 latach historii, korzysta z nich 10 mln programów.

Więcej o: