Toyota jest marką praktyczną. I to nie tylko w wymiarze motoryzacyjnym. Japoński koncern postanowił dać temu wyraz. Zaprezentował kilka pomysłów, które są wysoce funkcjonalne. Nie okazują się to jednak przedmioty zwykłe. Wykorzystują bowiem najnowsze i najbardziej innowacyjne technologie i powstały w ramach gamy E-Collection.
E-Collection to zbiór pomysłów dla profesjonalistów, miłośników natury, pasjonatów mody, nowoczesnych rodzin i entuzjastów muzyki. Jak marka pisze w oficjalnym komunikacie, "każdy przedmiot został opracowany w odpowiedzi na codzienne wyzwania ludzi jutra – od nowego pokolenia hybrydowych pracowników-nomadów po rozwiązania dla tych, którzy chcą być na bieżąco, jednocześnie odłączając się od urządzeń cyfrowych".
Po wprowadzeniu nietrudno domyśleć się, że Toyota raczej nie planuje działów zoologicznych w swoich salonach. W przyszłości może jednak sprzedawać ChirpM8. To pierwsze cyfrowe zwierzątko. Cel jego powstania jest jeden. Ma aktywnie dbać o zdrowie psychiczne. Dla przykładu generowane przez niego ptasie odgłosy mają – jak to ujmuje Toyota – "koić miejskie stresy". Cyfrowy pupil zapewni rozrywkę i interakcje. Przez to ma stać się "kompanem, który zatroszczy się o bezpieczeństwo i poczucie pewności siebie w dużym mieście".
ChirpM8 nie wyczerpuje jednak palety cyfrowych pomysłów japońskiej marki. Tych jest więcej. Na liście znaleźć można m.in.: