Od 1995 roku średnia emisja gamy Toyoty w Europie zmniejszyła się o ponad 50 proc., a do końca 2024 roku sprzedaż samochodów ze zelektryfikowanymi napędami przekroczyła sześć milionów egzemplarzy. Sprzedaż pojazdów z takimi napędami w latach 1997–2024 (od debiutu Toyoty Prius w 1997 roku) na całym świecie przekroczyła 30 milionów egzemplarzy.
Toyota zobowiązała się, że do 2035 roku w całej gamie nowych samochodów oferowanych w Europie emisja CO2 zostanie zredukowana do zera. Zgodnie z globalną strategią Environmental Challenge 2050, koncern osiągnie pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 roku, a jego europejskie struktury w 2040 roku.
Zgodnie z wielotorową strategią redukcji emisji dwutlenku węgla Toyota Motor Europe (TME) oferuje klientom szeroką gamę samochodów nisko- i bezemisyjnych, w tym klasyczne hybrydy, hybrydy plug-in, bateryjne auta elektryczne oraz samochody elektryczne na wodór. Firma stara się dostarczyć jak największej liczbie klientów zelektryfikowane auta, które są praktyczne, przystępne oraz w atrakcyjnej cenie.
W 2024 roku sprzedano w Europie 1,2 miliona Toyot i Lexusów ze zelektryfikowanymi napędami, co było wynikiem o 4 proc. lepszym niż rok wcześniej i zdecydowanie powyżej rynkowej średniej. Udział samochodów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży wzrósł do 74 procent. Do końca 2024 r. sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych z podziałem na świat oraz wyodrębnioną Europę przedstawia się następująco: