20 lat temu Toyota rozpoczęła elektryfikację polskiego rynku. W 2004 roku japońska marka wprowadziła do Polski napęd hybrydowy wraz z Priusem drugiej generacji. W ciągu dwóch dekad z polskich salonów wyjechało 352 190 aut napędzanych hybrydami.
Obecnie dla klientów Toyoty napęd hybrydowy jest najbardziej oczywistym wyborem. W 2024 roku sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce osiągnęła rekordową liczbę 76 528 egzemplarzy (+4,7 proc.), a udział tego napędu w całkowitej sprzedaży wyniósł aż 82 proc. Co skłania klientów do takiego wyboru? Głównie oszczędności związane z wydatkami na paliwo, trwałość układu napędowego i jego niezawodność.
Wśród dziewięciu modeli hybrydowych Toyot dostępnych w Polsce, najpopularniejszym samochodem jest Toyota Corolla Hybrid. W 2024 roku salony opuściło 22 386 egzemplarzy tego auta. Oferowana w trzech wersjach nadwozia Corolla ma obecnie w gamie napędowej dwa układy hybrydowe piątej generacji – 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 196-konny napęd 2.0 Hybrid Dynamic Force. Dla Corolli Sedan dostępny jest ponadto konwencjonalny, benzynowy silnik 1.5 VVT-i o mocy 125 KM ze skrzynią manualną lub automatyczną.
Drugie miejsce w Polsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 13 744 sprzedanych aut w 2024 r. Kompaktowy crossover drugiej generacji oferowany jest wyłącznie jako hybryda, a gama napędów liczy cztery warianty – układ 1.8 Hybrid 140 KM, układ 2.0 Hybrid 197 KM w wersji z napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, a także ładowaną z gniazdka odmianę 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM.
W 2024 r. trzecie miejsce w Polsce zajął model Yaris Cross z wynikiem 13 174 sprzedanych aut. Gama napędów hybrydowych dostępnych w miejskim crossoverze zaczyna się od układu 1.5 Hybrid o mocy 116 KM, następnym jest wzmocniony 130-konny wariant, który występuje w wersji z napędem na przód lub opcjonalnie z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i.