W Tychach już produkują Alfę Romeo. To przez Polskę nazywa się Junior, a nie Milano

W Tychach, gdzie jeszcze niedawno powstawał Fiat 500, ruszyła produkcja nowego samochodu. Do Jeepa Avengera i Fiata 600 dołączyła Alfa Romeo Junior. To właśnie temu modelowi włoski rząd odebrał nazwę Milano, a wszystko z powodu ulokowania produkcji w Polsce, a nie we Włoszech.

Alfa Romeo Junior to najmniejszy model w gamie włoskiego producenta samochodów. Za jego seryjną budowę odpowiada fabryka w Tychach, która należy do wielomarkowego koncernu Stellantis. W tych samych zakładach na tej samej platformie budowane są jeszcze inne auta - Jeep Avenger oraz Fiat 600. Premiera crossovera odbyła się w kwietniu 2024 roku w Mediolanie. Auto jednak debiutowało pod nazwą Milano nadaną na cześć włoskiej stolicy stylu, którą ostateczne Stellantis musiał zmienić, decydując się na nazwę Junior. Teraz ruszyła regularna produkcja crossovera w Polsce. 

Uruchomienie produkcji Alfy Romeo Junior, w wersjach Elettrica i Ibrida, to zwieńczenie naszego najważniejszego projektu zrealizowanego w ostatnich latach - modernizacji linii produkcyjnych i stworzenia zrównoważonego modelu biznesowego. Zakład w Tychach stał się w ten sposób producentem pojazdów nisko- i zeroemisyjnych oraz włączył się w realizację planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030, dzięki któremu Stellantis staje się liderem w swojej branży w dziedzinie łagodzenia zmian klimatycznych. Rolą naszego zakładu jest zapewnienie najwyższych standardów jakości produkcji, tak aby Alfa Romeo Junior była niezawodnym modelem oferującym najlepsze wrażenia z jazdy

- powiedział Tomasz Gębka, dyrektor tyskich zakładów.

 

Alfa Romeo Junior w polskich salonach sprzedaży

Alfa Romeo Junior to auto dostępne nad Wisłą od 129 600 zł. Cena ta dotyczy wyjściowej wersji Ibrida. Odmiana ta jest napędzana 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem. Motor wspierany jest przez 48-woltową technologię miękkiej hybrydy (MHEV). Generowana moc maksymalna wynosi 136 KM. Silnik został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem i synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. 48-woltowy akumulator litowo-jonowy jest automatycznie stale ładowany poprzez system odzyskujący energię podczas zwalniania i hamowania. Samochody fizycznie pojawiają się w autoryzowanej sieci dealerów w Polsce jeszcze w październiku.

Junior jest dostępny z napędem na przednią oś w wersji Ibrida, a na początku 2025 roku pojawi się również z napędem na cztery koła Q4 z automatycznym zarządzaniem tylną osią napędową. Rodzina modelu zawiera także wariant z napędem elektrycznym (bateria o pojemności 54 kWh) o nazwie Elettrica, w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km (cena od 173 200 zł), a także 280 KM w bardziej sportowej wersji wyposażenia Veloce (cena od 215 700 zł). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Pierwsza Alfa Romeo produkowana w Polsce
Więcej o: