Chiński pogromca Tesli rośnie w siłę. Zwiększył zyski czterokrotnie. Korzysta na tym też sam Worren Buffet

BYD, największy chiński producent samochodów elektrycznych, poinformował, że jego zysk netto w trzecim kwartale wzrósł ponad czterokrotnie, a firma zwiększa swoją przewagę nad Teslą na rynku Chińskim - poinformował Reuters.

Spektakularne wzrosty zysku pokazują, że decyzja o całkowitym odejścia od produkcji klasycznych aut spalinowych, na rzecz modeli elektrycznych i hybrydowych, była ekonomicznym strzałem w dziesiątkę. Trzeba jednak wspomnieć, że BYD sprytnie wykorzystał korzystne okoliczności, jakie stworzyły się wokół tego typu pojazdów. Chińczycy nie przesiadają się do aut na prąd bez powodu. Państwo środka, a także samorządy lokalne pomagają im w podjęciu takiej decyzji szeregiem zachęt i zwolnieniem z podatku od zakupu. 

Więcej informacji z rynku chińskiego znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

BYD oszacował zysk netto za lipiec-wrzesień w przedziale od 5,5 miliarda juanów do 5,9 miliarda juanów (765 milionów dolarów do 820 milionów dolarów) - to oznacza wzrost o 333 do 365 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Łączna sprzedaż BYD wyłącznie elektrycznych i hybrydowych pojazdów plug-in wzrosła o 250 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy - do 1,2 miliona sztuk. Dla porównania, Tesla w tym samym okresie sprzedała nieco ponad 318 tys. pojazdów elektrycznych w Chinach. Z kolei wśród krajowych rywali EV, XPeng i Nio zanotowały straty - sprzedając odpowiednio 98 500 i 31 600 sztuk samochodów. 

Zobacz wideo

Na wiadomość o prognozach finansowych za III kwartał, akcje producenta notowane na giełdzie w Hongkongu wzrosły o 6 proc., dając producentowi samochodów kapitalizację rynkową w wysokości około 93 miliardów dolarów. To wartości zbliżone już do wartości rynkowej General Motors Co i Ford Motor Co. 

Warto też wspomnieć, że na wzrostach sprzedaży koncernu BYD korzysta także guru inwestorów giełdowych, czyli sam Warren Buffet, którego fundusz Berkshire Hathaway ma w portfelu 19 proc. udziałów chińskiego producenta.   

Copyright © Agora SA