Dyrektor Continental Opony Polska z optymizmem spogląda w przyszłość polskiego rynku. Zarówno z badań opinii Polaków, jak i z wyników sprzedaży można wyciągnąć pozytywne wnioski. Rośnie świadomość kierowców, którzy zwracają coraz większą uwagę na jakość ogumienia, poprawia się również ich gust. Oddajmy głos Stanisławowi Rosołowi:
"Ostatnie lata to okres dynamicznych zmian i trudności, przez które przechodziła Polska i inne europejskie gospodarki. Problemy, jakie generuje pandemia COVID-19 oraz napaść Rosji na Ukrainę bardzo mocno odcisnęły się szczególnie na branży motoryzacyjnej. Patrząc jednak na Polskę w szerszej perspektywie, widzimy, jak wielki postęp uczyniliśmy w przeciągu ostatniej dekady."
Stanisław Rosół, Dyrektor Sprzedaży Continental Opony Polska fot. Continental
"Polska należy do państw, które szybko nadrabiają dystans dzielący je od najbogatszych gospodarek UE. Według danych Eurostatu, pomiędzy 2010 a 2021 r. Produkt Krajowy Brutto naszego kraju zwiększył się realnie o 43 proc., podczas gdy PKB całej Unii Europejskiej wzrósł o niespełna 14 proc.
Te ogólne tendencje gospodarcze przekładają się na rynek samochodów osobowych. Jeśli zamożność Polaków mierzylibyśmy przy pomocy zawartości garażu, to skok ten byłby znamienity. W ciągu 10 lat liczba samochodów marek premium zarejestrowanych w Polsce zwiększyła się ponad cztery razy. W samym 2021 r., w porównaniu do roku poprzedniego, odnotowano 17% wzrost. Od ponad dekady systematycznie co roku przybywa w Polsce samochodów wyższej klasy. Wyjątkiem był tylko pandemiczny 2020 r., kiedy liczba nowych rejestracji była o ok. 4 proc. mniejsza niż w 2019 r."
"Rynek opon w tym okresie również przechodził znaczne zmiany. Mimo pandemii Continental kontynuuje prace nad rozwojem nowych modeli opon, kładąc nacisk na zwiększanie przebiegów i oszczędność paliwa. W latach 2018-2020 liczba sprzedanych w Polsce opon osobowych cyklicznie spadała. W 2021 r., gdy dodatkowo obostrzenia związane z pandemią przestały być tak rygorystyczne, rynek opon wzrósł o 30 proc. Co ciekawe, Polacy bardziej pokochali duże koła! Jeszcze w 2012 r. kupowaliśmy głównie opony w rozmiarze poniżej 15’’, a te 18’’ i większe stanowiły lekko powyżej 2 proc. Obecnie, praktycznie co szósta opona zakupiona w Polsce ma co najmniej 18’’, W segmencie tak dużego ogumienia dominują marki premium, ich udział stanowi ponad połowę rynku. Odzwierciedla to zmieniający się park samochodów."
"Minione lata to również ogromny rozwój polskich firm w międzynarodowym transporcie drogowym. Aby utrzymywać swoją konkurencyjność na europejskim rynku, rodzimi przewoźnicy inwestują w rozwiązania ograniczające koszty, w tym opony marek premium. Pozwala im to mieć pewność, że pojazd dotrze bezpiecznie do celu, a do tego spali mniej paliwa. Jeszcze większe oszczędności można osiągnąć instalując czujniki mierzące ciśnienie w oponach, jak np. nasz system ContiConnect 2.0. Prawidłowe ciśnienie zwiększa przebiegi ogumienia i redukuje opory toczenia.
Przed nami kolejne lata nieustannych wyzwań, ale wierzę w to, że dzięki ogromnym nakładom na badania i wprowadzaniu innowacyjnych technologii, opony Continental będą wyznaczać trendy na rynku, a przede wszystkim będą zapewniać największy możliwy poziom bezpieczeństwa i komfortu wszystkim użytkownikom."
Stanisław Rosół, Dyrektor Sprzedaży Continental Opony Polska mówi na temat rynku opon fot. Continental/Ernesto Oehler