W kwietniu 2022 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej odnotowała znaczny spadek (-20,6 proc.). To skutek faktu, że łańcuchy dostaw nadal mocno ograniczały produkcję samochodów. Więcej o kryzysie w Europie przeczytasz na stronie głównej gazety.pl.
Z wyjątkiem roku pandemicznego w 2020 r. był to najsłabszy kwietniowy wynik pod względem ilości sprzedanych od początku rejestracji (684 506 sprzedanych egzemplarzy). Do ujemnych wyników regionu przyczyniły się wszystkie główne rynki: Włochy (-33,0 proc.), Francja (-22,6 proc.), Niemcy (-21,5 proc.) i Hiszpania (-12,1 proc.).
Polska będąca, mało znaczącym dla Europy rynkiem, niemniej interesującym dla nas, zanotowała spadek o 13,1 proc. Nad Wisłą w zeszłym miesiącu zarejestrowano 34 883 samochody. Które marki cieszyły się największym zainteresowaniem? Lider chyba nikogo nie zaskoczy:
Jeśli chodzi o konkretne modele, to obserwujemy dominację Toyoty oraz duetu Kia-Hyundai. Z klasy premium do czołowej dziesiątki załapało się Volvo XC60.
Od stycznia do kwietnia 2022 r. rejestracje nowych samochodów w całej UE spadły o 14,4 proc., osiągając 2 930 366 sztuk. Znaczny spadek sprzedaży samochodów w marcu i kwietniu dodatkowo pogorszył skumulowane wyniki. Wśród kluczowych rynków w UE, Włochy odnotowały największy spadek (-26,5 proc.), następnie Francja (-18,6 proc.), Hiszpania (-11,8 proc.) i Niemcy (-9,0 proc.).