Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl.
Dzisiejszy odcinek był oczywiście zdominowany przez temat wojny w Ukrainie, ale znalazło się miejsce także dla motoryzacyjnej części. Tym razem testowaliśmy jednego z najciekawszych miejskich crossoverów na rynku. I to w nietypowej wersji silnikowej. Do Studia Biznes przyjechał Lexus UX w benzynowej wersji 200, której cennik otwiera około 140 tysięcy złotych.
Lexus UX należy do segmentu, w którym ważną rolę gra wygląd. Małego SUV-a lub crossovera klasy premium nie kupuje się tylko ze względu na jego walory praktyczne czy właściwości jezdne. Często robi się to oczami. Dlatego auta tych rozmiarów są zwykle znacznie odważniejsze stylistyczne od większych modeli. UX doskonale odnajduje się w takim świecie. Na ulicy przyciąga wzrok ostrymi, odważnymi liniami, a po zmroku czerwoną listwą ciągnącą się przez cały tył.
Mierzy 4495 mm długości, 1840 mm szerokości, 1520 mm wysokości, a rozstaw osi 2640 mm. Bagażnik wersji 200 pomieści od 334 do 1245 litrów.
Ma najniżej położony środek ciężkości ze wszystkich aut tego typu. Co więcej, jeśli opuścisz fotel najniżej, wrażenia z jazdy będą zbliżone do tych z klasycznych kompaktów - nie czujesz, że siedzisz w SUV-ie. Lexus prowadzi się bardzo dobrze. Po pierwsze, wspomniany nisko usytuowany środek ciężkości daje poczucie pełnej kontroli nad samochodem. Po drugie, układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie skonfigurowano tak, by nie powodowało znacznych przechyłów na szybko pokonywanych łukach. Jednocześnie gwarantuje skuteczne wybieranie nierówności. Jazda Lexusem jest po prostu przyjemna. I nieważne, czy jedziemy szybko, czy powoli pokonujemy kolejne kilometry. UX zawsze stoi na wysokości zadania.
Wersje 200 ma pod maską dwulitrowy silnik o mocy 171 km/h, który współpracuje z przekładnią CVT. Osiągi? 9,2 s do pierwszej setki i 190 km/h prędkości maksymalnej. Podczas jazdy po mieście realne zużycie paliwa to okolice 8-9 l/100 km. Producent deklaruje 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym.