"Lincoln.com: American Luxury Crossovers, SUVs, and Cars" - taki opis ma oficjalna strona producenta w wyszukiwarce Google. Już tutaj widać, że Amerykanie stawiają nacisk przede wszystkim na crossovery oraz SUV-y, a klasyczne modele zostały przez nie zepchnięte na dalszy plan. Należąca do Forda marka premium prowadzi teraz szeroko zakrojoną ofensywę modelową, ale jeśli już pisaliśmy o nowym samochodzie, to zawsze był to SUV. Teraz dowiadujemy się, że Lincoln na dobre pożegna się z segmentem luksusowych sedanów. To symboliczny moment w historii producenta. I znak czasów, w których żyjemy. Na punkcie SUV-ów oszalał cały świat. Nie tylko Amerykanie - w zeszłym roku w Europie auta tego typu stanowiły aż 38 proc.
Produkcja Lincolna Continentala zostanie zakończona w tym roku - dowiedział się serwis "Detroit News". Kultowy model zniknie z oferty w Stanach Zjednoczonych. Amerykańska limuzyna będzie dostępna już tylko w Chinach, bo Państwo Środka wciąż kocha klasyczne sedany. W Stanach marka skupi się tylko i wyłącznie na SUV-ach. Lada chwila zaprezentowany ma być stuprocentowy samochód elektryczny. Oczywiście crossover, ale przedstawiciele marki nie zdradzają jeszcze żadnych danych technicznych. Lincoln Continental powrócił na rynek w 2016 r., ale nie spotkał się z ciepłym przyjęciem. Na ogromnym amerykańskim rynku udało mu się dobić do 12 012 sprzedanych aut rocznie (2017 r.), ale już w 2019 r. roczna sprzedaż spadła do zaledwie 6 586 sztuk. Dane sprzed pandemii pokazywały, że 2020 r. będzie jeszcze gorszy.
Decyzja o uśmierceniu Continentala nie powinna dziwić nikogo, kto obserwuje ostatnie ruchy Forda na rodzimym rynku. Ostatnio informowaliśmy o wycofaniu ze Stanów takich samochodów jak Fusion (tamtejszy odpowiednik Mondeo), Taurus (model o klasę większy od Mondeo) oraz Fiesta. Amerykanie nie kupią także Focusa, który miał tam trafić w wersji Active w nadwoziu kombi, ale po handlowej wojnie z Chinami (to tam miał być Active produkowany) Ford wycofał się z tego pomysłu.
W aktualnej ofercie Lincolna, oprócz Continentala, znajdziemy jeszcze model MKZ, ale jego dni także są policzone. Marka premium Forda stawia teraz na SUV-y i niedawno pokazała aż cztery nowe modele. Najgłośniej było oczywiście o jej okręcie flagowym, czyli Navigatorze, ale w ofercie znajdziemy jeszcze trzy mniejsze propozycje. Od największego do najmniejszego to Aviator, Nautlius oraz Corsair. Poniżej wklejamy zdjęcia każdego.
Jeszcze w tym roku powinien dołączyć do nich zupełnie nowy, elektryczny model.