Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Czy przy obecnej technologii seryjny samochód elektryczny pokona barierę przebycia 1000 km na jednym ładowaniu? Na tak postawione pytanie postanowili odpowiedzieć studenci z Politechniki w Monachium. Efekt ich prac nie tylko osiągnął tę odległość, ale i znacząco przewyższył.
Skonstruowane przez nich auto jest w stanie przejechać wręcz niesamowity dystans — prawie 2574 km na jednym ładowaniu akumulatora. Oznacza to, że dalekie podróże pod "płaszczem ekologii" i presją czasu są możliwe. Choć w ostatnich latach widzimy znaczny rozwój technologii elektrycznej w motoryzacji, to takiego wyniku chyba trudno było się spodziewać już teraz.
Co ciekawe, elektryczny pojazd nazwany muc022 podczas bicia rekordu Guinessa nie opuścił nawet Bawarii. Ba, nie opuścił miasta. Próba odbyła się w opuszczonym hangarze ze względu na wyeliminowanie niekorzystnych czynników atmosferycznych. Auto krążyło na terenie obiektu przez sześć dni ze średnią prędkością 26 km/h. W tym czasie cały zespół konstruktorów znajdował się w pobliżu, rezygnując nawet ze spania w swoich mieszkaniach. Już po czterech dniach pobito poprzedni wynik, wynoszący 1608,5 km.
Zespół TUfast Eco Team dokonał jeszcze jednego ważnego odkrycia. Pojazd elektryczny osiągnął średnie zużycie energii na poziomie 0,6 kWh/100 km. Tymczasem najnowsze seryjne elektryki zużywają około 20 kWh, czyli zużywają blisko 30-krotnie więcej energii.
Samochód elektryczny o największym zasięgu na świecie pochodzi z Monachium!
- wiwatuje Rektor bawarskiej politechniki.
Samo auto, rzecz jasna nie posiada homologacji. Nie wejdzie też do produkcji seryjnej, a stanowi jedynie źródło testów. Na jego pokładzie brak, chociażby systemu ABS czy klaksonu. Do tego mieści jedynie kierowcę i nie ma bagażnika.
Oczywiście jest to dopiero wstęp do przygody z dalszymi podróżami bez przymusowych przerw na "tankowanie". Jednak całe wydarzenie wyznacza branży kierunek rozwoju oraz dostarcza bezcennych wskazówek na dalsze prace w tym zakresie w najbliższych latach. Źródło: Technical University of Munich.