Volvo EX90 jest dla szwedzkiej marki nowym otwarciem, podobnie jak to było w 2014 roku po zaprezentowaniu drugiej generacji XC90. Auto pod karoserią skrywa szereg nowoczesnych technologii oraz jak przystało na Volvo - innowacyjnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.
Zgodnie z zapowiedziami, Volvo EX90 na początku będzie dostępne w ofercie w dwóch najmocniejszych wersjach silnikowych. Każda z nich jest wyposażona w akumulator o pojemności 111 kWh. Ładowanie mocą 250 kWh pozwoli uzupełnić energię od 10 proc. do 80 proc. w mniej niż 30 min. 10 minut ładowania wystarczy na wydłużenie zasięgu o 180 km.
W wersji Twin Motor Performance moc napędu wynosi 517 KM i 910 Nm. SUV ważący 2,8 tony, od 0 do 100 km/h przyspieszy w 4,9 sekundy i pociągnie przyczepę o masie 2200 kg, co jest wybitnym wynikiem wśród aut elektrycznych. Słabsza wersja Twin Motor o mocy 402 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Zasięg WLTP w trybie mieszanym wynosi odpowiednio 580 i 585 km.
Standardowo każde z auto jest bogato wyposażone, ale klikając w cenniku dodatkowe pozycje, jakie są do odhaczenia, klientowi uda się dojść do kwoty około 580 000 zł. Przykładowo EX90 podstawowo jest dostarczane na 21-calowych obręczach. Za dopłatą 4550 zł można mieć obręcze 22" z aerodynamicznym wypełnieniem. Dopłaty 2450 zł wymagają przyciemnione szyby tylne, a 9000 zł zapłacimy za dodatkowe progi. Standardem jest zestaw audio Bose z 14. głośnikami. Za 25 000 zł otrzymamy nagłośnienie Bowers&Wilkins zawierające 25 głośników. 11 400 zł wymaga zestaw Pilot Assist Package, a 5700 zł – dopłata do tapicerki z szarej wełny.