Tak powstaje nowa generacja legendy. Zaglądamy do fabryki VW ID. Buzz [WIDEO]

Volkswagen ID. Buzz to następca kultowego Volkswagena Bulli. Auto pod wieloma przełomowe i rewolucyjne dla całego swojego segmentu. Jeszcze w tym roku pojawi się w Polsce. Żeby osłodzić wam oczekiwanie, mamy bardzo ciekawy film:
Zobacz wideo O ID. Buzz opowiadają sami twórcy:

Volkswagen ID. Buzz - nasze wrażenia

Volkswagena ID. Buzz, w wersji dostawczej oraz cywilnej, wejdzie do sprzedaży już na jesieni tego roku. I zapowiada się naprawdę interesująco. Jako jedna z niewielu redakcji w Polsce mieliśmy okazję zobaczyć ten model z bliska i sprawdzić, wszystkie obiecywane przez producenta zalety. Pod lupę Volkswagena ID. Buzz wziął dla was Maciek, a jego tekst oraz krótki film z pierwszymi wrażeniami znajdziecie w tym miejscu. My przypomnimy tylko najważniejsze informacje o Bullim XXI wieku.

Zapraszamy też do naszej galerii, w której znajdziecie sporo zdjęć ID. Buzz. Więcej informacji o najważniejszych motoryzacyjnych premierach przeczytasz na stronie głównej gazety.pl.

Volkswagen ID. BuzzJako jedni z pierwszych widzieliśmy VW ID. Buzz. Nowy rozdział w historii

Volkswagen ID. Buzz - najważniejsze informacje

Volkswagena ID.Buzz, w przeciwieństwie do elektrycznych konkurentów, został stworzony od podstaw z założeniem bycia elektrycznym. Z tego względu został oparty na platformie MEB, która jest znana z takich aut jak ID.3, ID.4 czy ID.5. Pojazd swoim wyglądem nawiązuje do legendy marki, czyli Bulliego.

Auto w porównaniu do Volkswagena T6.1 jest o niemal 20 cm krótsze (4712 mm), ale za to ma tylko 2 mm krótszy rozstaw osi (2988 mm). To przełożyło się na przestrzeń we wnętrzu, które jest nad wyraz praktyczne. W odmianie osobowej, która na początku będzie dostępna w wariancie 5-osobowym, miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje. Do dyspozycji jest też 1121 litrów bagażnika.

Volkswagen ID. BuzzVolkswagen ID. Buzz fot. VW

Do sprzedaży równolegle wejdzie także wersja dostawcza z dwoma (1+1) lub trzema miejscami w kabinie (1+2). Przestrzeń ładunkowa ma 3,9 metra sześciennego objętości i może być wyposażona w szyny do szybkiego montażu, uchwyty w podłodze i na ścianach, a podłoga może być zabudowana, by nie doszło do uszkodzenia blachy. Oczywiście nie zabrakło też ciekawych rozwiązań. Jednym z nich jest opcjonalna klapa w dolnej części przegrody działowej, która umożliwia przewiezienie dłuższych przedmiotów o 45 cm. Tym samym w ID.Buzz Cargo przewieziemy przedmioty o długości 2,2 metra + 0,45 metra przy przedłużce.

Z czasem do oferty ma dołączyć wersja z wydłużonym rozstawem osi. I dla wersji osobowej, i użytkowej.

Volkswagen ID. BuzzVolkswagen ID. Buzz fot. VW

Napęd? Moc silnika elektrycznego, umieszczonego na tylnej osi, wynosi 204 KM i 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Jak na razie nie wiadomo jaki jest dokładny zasięg przy akumulatorze 77 kWh. Producent podaje jednak, że jest to ponad 400 km.

Ofertę uzupełni, już po premierze, odmiana Pure ze słabszym silnikiem i niższym zasięgiem. Będzie tańsza i skierowana do osób, które Bulliego XXI wieku będą używać głównie w mieście.

Więcej o: