Elektryczna Toyota bZ4X wyceniona. Pierwsi klienci odbiorą auta latem

Toyota bZ4X cechująca się w pełni elektrycznym napędem, jest gotowa do podboju europejskiego rynku. Pierwszy model z zupełnie nowej linii bateryjnych samochodów elektrycznych oznaczonych kodem bZ, został wyceniony w Polsce.

Toyota bZ4X to całkowita nowość w portfolio japońskiej marki. Auto jest pierwszym zaprojektowanym od podstaw samochodem elektrycznym Toyoty, przeznaczonym do seryjnej produkcji. Projekt oparto na platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla aut elektrycznych zasilanych bateriami. Moduł baterii jest integralną częścią podwozia i znajduje się pod podłogą, co pozwoliło osiągnąć niski środek ciężkości, idealny balans masy pomiędzy przodem i tyłem, a także wysoką sztywność nadwozia. Przestronna kabina jest 5-osobowa, a całkiem obszerny bagażnik zmieści 452 litry ładunku.

Auto będzie występować w dwóch wersjach - z napędem na przód i na cztery koła. Silnik napędzający przednie koła ma moc 204 KM i 265 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 s). Auto według danych homologacyjnych (procedura WLTP) będzie mogło przejechać do 516 km po naładowaniu baterii do pełna, zużywając średnio 14,3 kWh/100 km. Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM i 336 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 6,9 s), napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu i 15,8 kWh/100 km zużycia energii. Wyniki te mogą nie nieco różnić w zależności od konkretnych wersji wyposażenia.

Toyota bZ4XToyota bZ4X fot. Toyota

W Toyocie bZ4X debiutuje zupełnie nowy system napędu na cztery koła XMODE, oparty na współpracy niezależnych silników elektrycznych montowanych przy przedniej i tylnej osi. Rozwiązanie to ma zagwarantować przyczepność i bezpieczeństwo w codziennej jeździe przy zmiennych warunkach pogodowych.

Toyota GR CorollaToyota GR Corolla odsłonięta przed premierą. Wyciekły zdjęcia i dane techniczne

Bateria trakcyjna ma pojemność 71,4 kWh i jest stale utrzymywana w optymalnej temperaturze przez system ogrzewania i chłodzenia. Jej zaawansowana konstrukcja jest wynikiem ponad 25-letnich doświadczeń Toyoty w doskonaleniu technologii zelektryfikowanych samochodów. Fabryczna gwarancja na baterie obejmuje 8 lat, z limitem przebiegu do 160 000 km. Toyota gwarantuje trwałość baterii na poziomie 70 procent po 10 latach i pokonaniu 1 miliona kilometrów.

Toyota bZ4X - polskie ceny

Ile kosztuje w Polsce Toyota bZ4X? Ceny auta w podstawowej odmianie Comfort z napędem na przód zaczynają się od 206 900 zł. Oferta obejmuje cztery wersje wyposażenia (Comfort, Prestige, Executive, Premiere Edition) oraz wybór dodatkowych pakietów i akcesoriów, w tym ładowarkę Wallbox Home za 3500 zł lub Wallbox Connected w cenie 6500 zł. Auto z napędem na cztery koła XMODE pojawia się od drugiego poziomu Prestige i trzeba na nie przygotować minimum 231 900 zł. Limitowana odmiana Premiere Edition oferowana z okazji wprowadzenia pojazdu na rynek, wynosi 268 900 zł. Pierwsi europejscy klienci otrzymają zamówione egzemplarze latem 2022 roku.

Zobacz wideo
Więcej o: