Genesis zapowiada wersje silnikowe GV60. Będzie 490 KM i tryb drift

Genesis wreszcie ujawnił oficjalną gamę napędową swojego nowego modelu GV60. Okazuje się, że mocy mu nie zabraknie, a dla kierowców żądnych sportowych wrażeń przygotowano nawet tryb drift.

Genesis GV60 podobnie jak IONIQ 5 i Kia EV6 bazuje na platformie E-GMP. Jest jednak znacznie lepiej wyposażony i szuka swojego miejsca w segmencie premium. Poznaliśmy już wersje napędowe koreańskiego elektrycznego SUV-a, które przypominają te z bliźniaczych modeli Kii i IONIQ'a.

Zobacz wideo Wywiad z ekspertem Continental - dlaczego opony są tak ważne w samochodach sportowych i nie tylko

Bazową propozycją w gamie będzie wersja z napędem na tylną oś o mocy 228 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Będzie także dostępna odmiana z napędem na cztery koła, któa zaoferuje 318 KM i 605 Nm. Na szczycie oferty ma znaleźć się odpowiednik Kii EV6 GT - kierowca będzie miał do dyspozycji aż 490 KM i 700 Nm w trybie Boost (w trybie normalnym osiągi będą zredukowane do 435 KM i 605 Nm). Tryb Boost ma zapewniać pełny potencjał osiągów przez 10 sekund po wciśnięciu przycisku na kierownicy. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w tej wersji trwa 4 sekundy, zatem o 0,5 s wolniej od Kii EV6 GT.

Jedyną dostępną w Korei pojemnością akumulatora będzie wariant 77,4 kWh. Bateria ma być przystosowana do ładowania mocą 350 kW. Bazowa wersja na jednym ładowaniu przejedzie około 450 kilometrów. Wariant z napędem na cztery koła powinien pokonać około 400 kilometrów, a sportowa odmiana Performance - 360 kilometrów.

Genesis GV60Genesis GV60 jako konkurencja dla IONIQ-a 5 i Kii EV6. Korea umie w elektryfikację

Driftowanie elektrykiem

Ostatnio w sportowych modelach coraz częsciej pojawia się tryb umożliwiający kontrolowany uślizg tylnej osi. Również w Genesisie GV60 pojawi się taka opcja, którą docenią kierowcy o sportowym usposobieniu. Producent nie podaje jednak szczegółowych informacji dotyczących trybu Drift Mode. Prawdopodobnie po jego włączeniu na tylną oś trafi więcej momentu obrotowego, co zmieni charakterystykę samochodu na jeszcze bardziej sportową.

Genesis GV60Genesis GV60 Genesis

Genesis G80Genesis agresywnie chce zadebiutować w Wielkiej Brytanii. Ceny lepsze niż u konkurencji

Ostentacyjne wnętrze

Kabina GV60 jest awangardowa i wykonana z dobrej jakości materiałów. Można wypatrzyć podobieństwa do koreańskich braci, ale wszystko - od kolorów, po jakość wykonania - aż krzyczy "jestem premium!". Wnętrze jest niebieskie wnętrze, a kontroler umieszczony na tunelu środkowym ma formę kryształowej kuli.

Genesis to dopełnienie koreańskiej gamy Kii i Hyundaia. To najbardziej luksusowa z trzech marek, skierowana też do nieco innego klienta. GV60 to modny crossover w stylu coupe, co jest ciekawym wyróżnikiem na tle dość konserwatywnej konkurencji.

Pokaz dronów z okazji wejścia Genesis do ChinGenesis chce wejść z impetem do Europy. Zawalczy z luksusową niemiecką świętą trójcą

Genesis GV60Genesis GV60 Genesis

Genesis GV60Genesis GV60 Genesis

Więcej o: