Wideowywiad z Tomkiem Kucharem, kierowcą rajdowym. Czy samochody elektryczne to przyszłość sportowej motoryzacji?

Elektryfikacja dociera do niemal każdego zakątka motoryzacji. Z samochodów miejskich przeszła do SUV-ów, a potem do samochodów sportowych. O tym, czy faktycznie przyszłość motoryzacji ma wtyczkę, rozmawiamy z Tomkiem Kucharem, wielokrotnym mistrzem Polski w rallycrossie.

Podczas pierwszych jazd sportowym i zarazem elektrycznym Audi e-tron GT, które odbyły się w ośrodku doskonalenia techniki jazdy Driveland, miałam możliwość spotkać się z właścicielem tego obiektu, Tomaszem Kucharem. Tomek jest wielokrotnie utytułowanym kierowcą rajdowym, który poprowadzić umie wszystko, co ma cztery koła (i nie tylko). Miał okazję spędzić z Audi e-tron GT kilka dni i opowiedział mi co nieco o swoich doświadczeniach z samochodami elektrycznymi. Co kierowca rajdowy myśli o samochodach elektrycznych i gdzie widzi dla nich miejsce w przyszłości motoryzacji? Zobaczcie sami.

Zobacz wideo Wideowywiad z Tomkiem Kucharem, kierowcą rajdowym. Czy samochody elektryczne to przyszłość sportowej motoryzacji?

Audi e-tron GT - sportowe gran turismo z wtyczką

Audi e-tron GT to samochód typu gran turismo. Ma mieć typowo sportowe osiągi, ale jednocześnie być wygodnym środkiem transportu. Napęd jest wyłącznie elektryczny i trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych - po jednym na każdej z osi. Wersja e-tron GT generuje moc 520 KM (przy launch control) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a mocniejsza odmiana RS e-tron GT może się pochwalić mocą 646 KM i maksymalnym momentem 830 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mocniejszej wersji według danych technicznych trwa 3,3 sekundy, ale podczas prób na torze udało nam się zrobić powtarzalny wynik na poziomie 3 sekund.

Audi e-tron GT zostało wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 86 kWh netto (brutto 93 kWh) co zapewnia do 488 kilometrów zasięgu na jednym naładowaniu. Samochód wyposażono w dwa złącza do ładowania - prądem zmiennym AC i stałym DC. Maksymalna moc ładowania, jaką e-tron GT jest w stanie przyjąć to 270 kW. Ceny Audi e-tron GT zaczynają się od 440 tys. zł.

Więcej o:
Copyright © Agora SA