Volkswagen ID.4 dołącza do bratniego modelu ID.3 jako propozycja w coraz popularniejszym segmencie SUV. Szaleństwo na punkcie wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów nie słabnie (nieważne, czy mówimy o Europie, USA czy Chinach) Volkswagen nie mógł więc długo zwlekać z premierą ID.4. Nowy elektryk debiutuje na rynku dosłownie chwilę po bardziej klasycznym ID.3.
VW ID.4 korzysta oczywiście z nowej, przygotowanej specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych, platformy MEB. Mówimy o całkiem sporym SUV-ie, ponieważ ID.4 mierzy 4,58 m długości, co sprawia, że wymyka się segmentowi kompaktów i zbliża się rozmiarami do klasy średniej. Producent zapewnia, że duży rozstaw osi (aż 2,77 m) oraz krótkie zwisy nadwozia zapewnią wyjątkowo przestronne wnętrze. Na pokładzie ID.4 nikt ma nie narzekać na brak miejsca - nieważne, czy usiądzie z przodu, czy z tyłu. Warto zwrócić uwagę, że choć optycznie linia dachu opada dość mocno, to nie zabiera miejsca na głowy pasażerów. Volkswagen chwali się też bardzo opływową sylwetką. Współczynnik Cx ma tylko 0,28.
Polski cennik Volkswagena ID.4 otwierały jeszcze do niedawna dwie kwoty: 202 390 zł i 243 990 zł. Odpowiednio za ID.4 1ST i 1ST Max. To premierowe edycje z akumulatorem o pojemności 77 kWh i silniku o mocy 204 KM. Zasięg to około 500 km, przyspieszenie do 100 km/h 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna - 160 km/h. Wersje 1ST wyróżniają się na drodze nie tylko delikatnymi akcentami na nadwoziu, ale też bardzo bogatym wyposażeniem. Spokojnie można je nazwać popisowymi odmianami - stworzono je, aby pokazać, co ID.4 potrafi. Stąd cena.
Ale czy aż tak wysoka? Na prezentacji nowej oferty ID.4 dowiedzieliśmy się, że wszystkie 1ST i 1ST Max znalazły już w Polsce kierowców.
Volkswagen ID.4 ma być dostępny w salonach na przełomie marca i kwietnia. Właśnie poznaliśmy jego poszerzoną ofertę - do cennika dopisano bazowe wersje. I wyposażenia, i akumulatora. To jednak jeszcze nie koniec. Z czasem elektryczny SUV doczeka się kolejnych. Przykład? W drugim kwartale nad Wisłę przyjedzie sportowa odmiana GTX. Poniżej zrzut ekranu z wczorajszej prezentacji. Poniżej rozszyfrujemy poszczególne pozycje.
Oferta VW ID.4 w Polsce (luty 2021) fot. VW (zrzut ekranu z prezentacji)
Pojemność bazowego akumulatora to 52 kWh, co pozwala przejechać wg WLTP do 346 km. ID.4 przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s, a kierowca ma do dyspozycji 148 KM. Ceny bazowej wersji:
To wzmocniona wersja Pure - ma 170 KM mocy i przyspiesza do setki w dziewięć sekund. Reszta parametrów pozostaje bez zmian. Ceny:
Na razie dostępna będzie tylko szybsza, 204-konna wersja ID.4 z akumulatorem 77 kWh. Zasięg to 523 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 8,5 s.
Volkswagen ID.4 fot. Volkswagen
Volkswageny ID.4 zaczną wyjeżdżać na polskie drogi na przełomie marca i kwietnia. Bliżej rynkowej premiery samochód trafi też do parku prasowego i będziemy mogli go dla was przetestować. Jeśli interesuje was coś konkretnego, to dajcie nam znać w komentarzach.