Polski samochód Izera został zaprezentowany oficjalnie pod koniec wakacji. Wtedy poznaliśmy nazwę nowej marki, pierwsze szczegóły projektu (dotąd obracaliśmy się tylko wokół ogólników), a także zaprezentowano dwa prototypy. Hatchbacka i SUV-a. Znacznie więcej konkretów podano 15 grudnia, kiedy to dowiedzieliśmy się, gdzie Izera ma powstawać oraz że produkcja ma rozpocząć się w 2024 r. Więcej pisaliśmy o tym w tym miejscu:
Izera ma powstać w trzech wariantach. Premierowym będzie hatchback, ale chwilę po premierze mają dołączyć do niego nadwozia kombi oraz wspomniany SUV. Znaliśmy już orientacyjne osiągi Izery: do setki ma przyspieszać w około 8 sekund, szacowany zasięg to około 400 km, a na rynek trafić mają dwie wersje - z akumulatorami o pojemności 40 i 60 kWh. Pamiętajcie, że te wartości mogą się jeszcze zmienić. Wciąż mówimy o prototypach, a do ewentualnej produkcji zostało jeszcze sporo czasu, a do ustalenia wiele kwestii. Choćby to, kto dostarczy nowoczesną platformę, na której auta będą powstawać.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR dostarczył kolejnych informacji na temat Izery. Prototyp hatchbacka został dokładnie zmierzony i obfotografowany w Autokatalogu.pl. Dzięki temu wiemy, jak duże ma być to auto. Izera ma mierzyć:
Kto chce sprawdzić Izerę z każdej strony (widok 360) i porównać z innymi samochodami, powinien odwiedzić stronę Autokatolog.pl. W TYM MIEJSCU znajdziecie bezpośredni link do Izery. Obejrzycie ją nie tylko z zewnątrz, ale można zajrzeć także do środka.