Jeep Wrangler dostał wtyczkę i dwa silniki elekryczne. Debiut wersji 4xe

Jeep Wrangler to jeden z tych samochodów, do których akurat pasuje nadużywana plakietka samochodu kultowego. Nic więc dziwnego, że debiut hybrydowej wersji 4xe wzbudza tyle emocji.

Jeep Wrangler 4xe to, zgodnie z zapowiedziami producenta, hybryda typu plug-in, czyli taka, którą można podładować z gniazdka. Wersja 4xe ma zaoferować kierowcy więcej mocy niż V-szóstka Pentastar, mówimy o naprawdę poważnych liczbach - 375 KM mocy i 673 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ogromną zaletą pluginów jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym. Jeep deklaruje, że Wrangler będzie potrafił pokonać około 50 km bez włączania jednostki spalinowej. Na układ hybrydowy terenówki składają się:

  • Dwulitrowy silnik benzynowy R4 z turbodoładowaniem (270 KM i 400 Nm)
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku.
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy skrzyni biegów. zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.
  • 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt).

Jeep Wrangler 4xeJeep Wrangler 4xe fot. Jeep

Akumulatory i sterowniki ukryto pod siedzeniami drugiego rzędu, gdzie są chronione przez aluminiową obudowę przed elementami zewnętrznymi. Drugi rząd foteli Wranglera 4xe został przeprojektowany, umożliwiając przesuwanie siedziska do przodu w celu uzyskania dostępu do akumulatora. Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia jest uszczelniony i wodoodporny. Hybrydowa terenówka nie boi się więc wody. Podobnie jak we wszystkich Jeepach Wranglerach z certyfikatem Trail Rated, również we Wranglerze 4xe głębokość brodzenia wynosi maksymalnie 76 cm.

Producent podkreśla, że wersja 4xe zachowała legendarne właściwości terenowe. Każdy Wrangler będzie miał system kontroli prędkości Selec-Speed Control z funkcją Hill-ascent oraz Hill-descent Control, płyty osłonowe podwozia, haki holownicze z przodu i z tyłu, a w wersji Rubicon standardem będą 17-calowe koła terenowe i 33-calowe opony w standardzie. Rubicon może się także pochwalić kątem natarcia wynoszącym 44 stopni, rampowym -22,5, zejścia - 35,6 oraz prześwitem na poziomie 27,4 cm. Ta wersja otrzyma także nastawiony na jazdę w terenie system Rock-Trac 4x4, który obejmuje dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 4:1, system 4x4 full-time, oś przednią i tylną Dana 44 kolejnej generacji, elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru-Lock.

Wranglery 4xe oraz Sahara 4xe będą jeździć na 20-calowych kołach i zostaną wyposażone w systemy 4x4 full-time, przednie i tylne osie Dana 44 kolejnej generacji, a takżee w system Selec-Trac z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1.

Jeep Wrangler 4xeJeep Wrangler 4xe fot. Jeep

Jeep Wranglera 4xe rozpoznamy od razu po niebieskich akcentach na nadwoziu oraz we wnętrzu. Hybrydowy układ napędowy oznacza, że kierowca dostanie do wyboru kolejne tryby jazdy, które pozwolą mu kontrolować, jak wszystkie silniki współpracują ze sobą. Domyślnym trybem jest "Hybrydowy" - samochód stara się korzystać przede wszystkim z trybu EV, ale, w razie potrzeby, chętnie wspomaga się jednostką spalinową. Tryb "Elektryczny" to jazda na samym prądzie. Silnik benzynowy włączy się dopiero, kiedy zabraknie prądu albo, gdy kierowca bardzo mocno wciśnie pedał gazu. W ustawieniu "eSave" odpowiedzialność za napędzanie Wranglera bierze na siebie jednostka spalinowa. Akumulatory są oszczędzane. Kierowca może również wybierać pomiędzy oszczędzaniem i ładowaniem akumulatora w trybie eSave poprzez „Hybrid Electric Pages” na ekranie Uconnect.

Na pierwszych rynkach Jeep Wrangler 4xe powinien pojawić się jeszcze w tym roku. Szczegółów polskiej oferty jeszcze nie znamy. Będzie to topowa propozycja w naszym kraju. Aktualne ceny Wranglera to:

  • 194 300 zł za Wranglera 3d i 211 600 zł za Wranglera 5d Unlimited z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 272 KM
  • i odpowiednio 209 400 zł i 226 700 zł za diesla 2.2. o mocy 200 KM.

Jeep Wrangler 4xeJeep Wrangler 4xe fot. Jeep

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.