Jeepy 4xe oficjalnie. Compass i Renegade dostały hybrydę plug-in z napędem 4x4

Pod oznaczeniem 4xe w Jeepach będzie się krył hybrydowy układ o różnej mocy. Kazdy z zaprezentowanych Jeepów jest hybrydą typu plug-in i jest wyposażony w napęd 4x4.

Jeep podaje, że dzięki sporemu akumulatorowi (11,3 kWh) i silnikowi elektrycznemu o mocy 60 KM Jeepy Compass oraz Jeep Renegade z oznaczeniem 4xe przejadą około 50 km w trybie w pełni elektrycznym. Maksymalna prędkość na elektryku to 130 km/h. Dla większość to w zupełności wystarczający dystans podczas codziennych dojazdów do pracy czy do sklepu. To hybrydy typu plug-in, a więc można je podpiąć do gniazdka i podładować. SUV-y naładujemy z mocą ładowania do 2,3 kW w niecałe 5 godzin. Ponadto, można zwiększyć moc ładowarki easyWallbox do 7,4 kW, wtedy pełne ładowanie w domu trwa mniej niż dwie godziny (100 minut). Jak akumulator i umieszczony z tyłu silnik elektryczny wpłynęły na praktyczność? Jeep chwali się, że bagażnik jest praktycznie taki sam jak w klasycznych wersjach. To 330 l w przypadku Renegade'a i 420 l w Compassie.

Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe
Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe fot. Jeep

Moc i osiągi Jeepów 4xe

Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.3, który parowany jest z sześciostopniowym automatem. Zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Producent podaje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mocniejszej wersji to świetne 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna - 200 km/h.

Ile hybrydowe Jeepy zużywają benzyny?

Średnie zużycie paliwa na 100 km to około 2 litry. Trzeba pamiętać jednak, że w pluginach jest to oczywiście mierzone na pełnych bateriach. Do wyboru będą trzy tryby jazdy: Electric (auto jedzie tylko na silniku elektrycznym), Hybrid (zachowuje się jak hybryda i jak najefektywniej zarządza napędem) oraz E-Save, w którym albo oszczędzamy zmagazynowaną energię, albo podładowujemy akumulator jednostką spalinową.

Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe
Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe fot. Jeep

Compass i Renegade 4xe jadą w teren

- Legendarne możliwości terenowe Jeepa są gwarantowane przez system napędu 4x4 Jeep Active Drive Low, montowany we wszystkich wersjach Compassa i Renegade`a 4xe. Nowa technologia hybrydowa plug-in dodatkowo zwiększa możliwości terenowe obu modeli, a połączenie dwóch napędów dodatkowo powiększa wartość momentu obrotowego - czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Auta mają duży prześwit i stalowe osłony podwozia do jazdy w terenie. Wersja Trailhawk ma się nie bać nawet wody do 500 mm.

Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe
Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe fot. Jeep

I Compass 4xe, i Renegade 4xe będą wyposażone w system Jeep Select-Terrain pozwalający wybrać jeden z pięciu trybów jazdy. Obejmuje on także system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Kierowca będzie mógł wybrać: Auto, Sport, Snow (Śnieg), Sand/Mud (Piasek/Błoto) oraz, zarezerwowane dla Trailhawków, Rock (Skały). Ponadto, system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain umożliwia zarządzanie systemem AWD w modelach Renegade i Compass 4xe, łącząc wymienione tryby dynamiczne z dwoma różnymi trybami napędu 4x4, w zależności od sytuacji, z którą kierowca musi się zmierzyć: 4WD Lock oraz 4WD Low. Co potrafią hybrydowe Jeepy możecie zobaczyć na poniższym filmie.

Zobacz wideo Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe na pierwszym filmie

Jeep Compass 4xe oraz Jeep Renegade 4xe przyjadą do Europy jeszcze w tym roku. W sierpniu poznamy polską ofertę oraz cennik. Tymczasem zapraszamy do naszej galerii, gdzie znajdziecie sporo zdjęć nowości - auta wyróżniają się nie tylko napędem, ale także akcentami stylistycznymi i kilkoma nowościami we wnętrzu.

Więcej o: