Mercedes szykuje elektryczne AMG. Będzie miało więcej niż 600 KM

Jak donosi tygodnik Autocar, sportowa część Mercedesa również przygotowuje się na elektryczną rewolucję. Na początku AMG zajmie się nowym luksusową limuzyną EQS, która ma znaleźć się w sprzedaży 2022 r.

Nowa limuzyna Mercedesa będzie pierwszym elektrycznym prawdziwie luksusowym modelem niemieckiej marki. W dodatku zaprojektowanym od podstaw. Samochód został zapowiedziany przez studium Vision EQS, zaprezentowane na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2019 r. Produkcyjna wersja ma trafić do salonów w sprzedaży w 2022 r., a na czele gamy znajdzie się bardzo szybki model AMG.

Mercedes EQS będzie przełomowy w historii Mercedesa

Mercedes EQS to pierwszy elektryczny Mercedes zaprojektowany od podstaw na nowej platformie EVA opracowanej specjalnie dla elektrycznych aut koncernu. Dzięki temu będzie miał inne proporcje niż samochody ze spalinowym źródłem napędu, a przestrzeń we wnętrzu zostanie wykorzystana efektywniej.

Zdaniem Autocar wersja Mercedes-AMG EQS będzie dysponować mocą znacznie przekraczającą 600 KM, a dostarczą ją dwa silniki. Każdy z nich zostanie umieszczony przy innej osi. W tej chwili wyznacznikiem parametrów w tej klasie jest Tesla S w wersji Plaid, która ciągle nie trafiła do klientów, ale ma oferować moc prawie 800 KM. Większy Mercedes nie powinien być gorszy.

Zobacz wideo

Największą nowością w sportowej limuzynie ze Stuttgartu będzie niezwykle efektywny napęd na cztery koła. Elektryczne silniki dają zupełnie nowe możliwości sterowania momentem obrotowym i AMG ma zamiar je wykorzystać. Według informacji uzyskanych przez brytyjski tygodnik Mercedes w swoim modelu ma zamiar najlepiej połączyć wysoki komfort ze znakomitymi osiągami.

W 2022 r. marka Mercedes-AMG będzie miała kilku groźnych rywali

Kiedy Mercedes-AMG EQS znajdzie się na rynku, liczba konkurentów pewnie będzie większa. Oprócz Tesli S Plaid zapowiadana jest nowa generacja Jaguara XJ z elektrycznym źródłem napędu, a już można zamawiać Porsche Taycan.

Ten ostatni samochód jest znacznie mniejszy, ale jest na porównywalnym z AMG poziomie cenowym. Poza tym Taycan znakomicie pokazuje, jak duże rezerwy tkwią w nowym źródle mocy. Zobaczymy jak strategię Mercedesa "Electric First" zrealizuje jego nadworny tuner.

Więcej o:
Copyright © Agora SA