Audi A8 60 TFSI e quattro debiutuje w przedłużonej wersji L, ale już za parę tygodni ma być pokazana także wersja ze standardowym rozstawem osi.
Co kryje się pod nowym oznaczeniem "60 TFSI e quattro"? Hybryda typu plug-in. Silnik spalinowy to benzynowe 3.0 V6 TFSI o mocy 340 KM (500 Nm). Za napęd elektryczny odpowiada z kolei permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 100 kW i z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół pojazdu.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Moc systemowa Audi A8 L 60 TFSI e quattro to 449 KM. Moment obrotowy to 700 Nm. Gdy oba silniki współpracują ze sobą na pełnych obrotach, limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jej ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent podaje, że zgodnie z normą NEFZ napęd typu plug-in w modelu A8 zużywa tylko 2,5 litra paliwa na 100 km.
Audi A8 L 60 TFSI e quattro na napędzie elektrycznym rozpędza się maksymalnie do 135 km/h, a zasięg jazdy elektrycznej w jego przypadku wynosi zgodnie z normą WLTP do 46 km.
Domyślne Audi A8 L 60 TFSI e quattro ma się poruszać w trybie EV. Silnik spalinowy uaktywnia się dopiero wtedy, gdy kierowca mocniej, przełamując opór, wciśnie pedał gazu – punkt wyczuwalnego oporu jest zmienny i zależy od aktualnie dostępnej mocy napędu elektrycznego. Dostępny będzie także tryb jazdy "Hybrid".
>>> Czy silniki Diesla mają jeszcze sens?