Najbardziej opłacalne modele finansowania elektryków. Zobacz, jakie masz opcje przed decyzją

Leasing, najem, a może kredyt? Możliwości jest sporo, a my wyjaśniamy, czym się różnią. Zobacz, która forma finansowania będzie dla ciebie optymalna.

Na zakup nowego samochodu za gotówkę decyduje się dziś naprawdę niewielu klientów. Nic dziwnego, skoro na rynku możemy znaleźć przeróżne formy finansowania, które sprawiają, że użytkowanie nowego auta staje się nie tylko bardziej przystępne, ale także wygodniejsze.

Volkswagen przygotował specjalny program finansowania dedykowany wyłącznie autom z napędem elektrycznym. Kryje się on pod nazwą Leasing jak Abonament dla aut elektrycznych i pozwala na elastyczne dopasowanie warunków finansowania takich jak wkład własny, czas trwania leasingu czy roczny limit kilometrów do potrzeb klienta. Rata jest niższa niż w przypadku leasingu klasycznego, ponieważ spłacamy tylko przewidywalną utratę wartości auta w trakcie trwania umowy. Elastyczna jest także forma zakończenia leasingu – auto można wykupić lub zwrócić. Finansowanie może także objąć usługi serwisowe. Leasing jak Abonament dla aut elektrycznych skierowany jest do przedsiębiorców i uwzględnia także dotację z rządowego programu Mój Elektryk. Osoby fizyczne mogą natomiast skorzystać z oferty najmu, która również uwzględnia korzyści płynące z programu Mój Elektryk.

Aby nieco lepiej poznać możliwości leasingu, przeprowadźmy kilka symulacji. Jeśli chcecie przeprowadzić własną symulację na wybranym modelu oraz wybranej wersji, możecie zrobić to na stronie producenta. Link do kalkulatora znajdziecie tutaj https://od-reki.volkswagen.pl/kalkulator?financing=lease_and_care&model=ID.3

Ile zapłacimy za nowego Volkswagena ID.3?

Zacznijmy od okresu finansowania. Ten może wynosić 24,36 lub 48 miesięcy. Jeśli ustalimy już, jak długo chcemy użytkować samochód, powinniśmy ustalić, czy chcemy dokonać jednorazowej wpłaty jako opłaty wstępnej, co pozwoli znacznie obniżyć wysokość miesięcznej raty. W przypadku Leasingu Jak Abonament dla aut elektrycznych nie jest to koniecznością, natomiast maksymalna wysokość opłaty wstępnej może wynosić 30 proc. Po ustaleniu tego parametru musimy określić, jaki roczny limit kilometrów nam odpowiada. Najniższy próg to 10 000 km, a najwyższy to 40 000 km. Im wyższy limit kilometrów, tym wyższa będzie miesięczna rata. I to wszystko! Wystarczy określić trzy parametry i cieszyć się finansowaniem dopasowanym do naszych potrzeb oraz możliwości.

Volkswagen,Volkswagen, Fot. Materiał promocyjny Volkswagen

Sprawdźmy w takim razie kilka konfiguracji. Na celownik bierzemy nowego Volkswagena ID.3 w wersji Pro Performance z baterią o pojemności 58 kWh. Wybieramy dłuższy okres finansowania, czyli 48 miesięcy. Opłatę wstępną ustalamy w wysokości 10 proc. + dopłata Mój Elektryk. Roczny limit kilometrów wybierzmy na poziomie 15 000 km. Wysokość opłaty wstępnej wyniesie 39 813 zł netto (w tym dotacja Mój Elektryk), a miesięczna rata to 1 386 zł netto.

Teraz zmieńmy nieco parametry leasingu. Wybierzmy krótszy okres finansowania, czyli 36 miesięcy oraz brak opłaty wstępnej ze strony klienta (opłata wstępna wyłącznie z dotacji Mój Elektryk). Limit kilometrów pozostawiamy bez zmian, czyli na poziomie 15 000 km. Nie zmieniamy wersji samochodu. Przy takich parametrach miesięczna rata wynosi 1 834 zł netto.

Ile zapłacimy za Volkswagena ID.4?

Volkswagen ID.4 to pełnoprawny SUV, a więc wchodzimy półkę wyżej. Sprawdźmy finansowanie dla wersji Pro z baterią o pojemności 77 kWh. Przyjmijmy takie same parametry jak przy poprzednich symulacjach. Zacznijmy więc od dłuższego okresu finansowania, czyli 48 miesięcy oraz 15 proc. opłaty wstępnej i limitu 15 000 km rocznie. W przypadku tego auta wkład własny wynosi 52 034 zł netto (w tym dotacja Mój Elektryk), a miesięczna rata 1 530 zł netto.

Volkswagen,Volkswagen, fot. Materiał promocyjny Volkswagen


Ponownie zmieńmy parametry symulacji, tak, jak przy modelu ID.3. Wybierając krótsze finansowanie trwające 36 miesięcy oraz brak wkładu własnego i limit 15 000 km rocznie nasza rata wyniesie 2 326 zł netto.

Wszystkie raty zostały policzone przy uwzględnieniu odliczenia 50 proc. VAT.

Korzyści z użytkowania auta elektrycznego

Samochody elektryczne mają szereg zalet, które przekonują coraz więcej kierowców do zakupu pojazdu z takim napędem. W przypadku marki Volkswagen, modele z rodziny ID. są na wskroś nowoczesne i oferują oryginalną, ponadczasową stylistykę. Napęd elektryczny to także komfort podróżowania. W kabinie niemal nie słychać dźwięku silnika, a płynna i dynamiczna jazda jest możliwa dzięki charakterystyce silników elektrycznych, która jest znacznie lepsza w porównaniu z silnikami spalinowymi. Silniki elektryczne są także nieporównywalnie bardziej kompaktowe oraz najczęściej są montowane na osiach napędowych. Dzięki temu samochód elektryczny zyskuje znacznie więcej przestrzeni wewnątrz w porównaniu do auta spalinowego o podobnych wymiarach zewnętrznych. Do listy korzyści dochodzą także znacznie niższe koszty eksploatacji. Wynikają one nie tylko z mniejszego kosztu pokonywania każdego kilometra, ale także z tańszego serwisowania. W autach elektrycznych jest znacznie mniej podzespołów, które podlegają regularnym wymianom.

Volkswagen,Volkswagen, fot. Materiał promocyjny Volkswagen

W modelach z rodziny ID znajdziemy także najnowocześniejsze technologie z zakresu autonomizacji jazdy. Auta świetnie radzą sobie z aktywnym utrzymywaniem się na środku pasa ruchu czy automatycznym dostosowaniem prędkości do sytuacji na drodze – na przykład do innych pojazdów czy zakrętów lub skrzyżowań. System Park Assist Plus umożliwia automatyczne wyszukiwanie miejsca parkingowego, a po jego wykryciu, samochód może sam zaparkować. Kierowca musi tylko nadzorować manewr. Kolejna funkcja tego systemu to zapamiętywanie miejsc parkingowych. Modele z rodziny ID możemy nauczyć manewru parkowania w konkretnym miejscu, np. na podwórku pod domem lub w garażu. Od tej pory auto będzie w stanie samo rozpoznać, że znajduje się w pobliżu zapamiętanego miejsca i będzie mogło rozpocząć manewr parkowania. System zadba tutaj o wszystko – wybór kierunku jazdy, prędkość czy ustawienie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.