Lista powodów, by kupić Forda Puma. Sukces SUV-a wcale nie dziwi

Zastanawiasz się jakiego SUV wybrać, żeby dobrze sprawdził się jako samochód rodzinny? Zobacz, czym może zaskoczyć cię najnowszy model Ford Puma!

Ford Puma – co to za auto?

Ford Puma to jeden z najbardziej spektakularnych debiutów na rynku w ostatnich latach. Miejski SUV z miejsca zdobył serca kierowców i stał się ważnym graczem w swoim segmencie. Skąd bierze się sukces tego Forda?

Puma to najnowszy SUV w gamie Forda. Zaskakuje pięknym wyglądem, przestrzenią, komfortem, sprytnymi rozwiązaniami np. w zakresie przewożenia bagażu, niezwykłymi właściwościami jezdnymi i nowoczesnymi technologiami, a to przekłada się na wyniki i zainteresowanie klientów. Bo w 2020 roku mogliśmy mówić o prawdziwym rekordzie. W październiku zeszłego roku Puma pobiła nawet bestsellerową od lat Fiestę i nieprzerwanie od prawie roku jest najlepiej sprzedającym się Fordem. Przez cały 2020 r. sprzedano aż 120 000 samochodów. I to mimo lockdownu.

W 2021 r. Ford Puma zajmuje już piąte miejsce na liście najpopularniejszych SUV-ów w Europie. Przez wielu uważany jest za najlepszego crossovera w klasie – wersję ST takim tytułem nagrodził brytyjski magazyn "Top Gear". To auto zaskakuje swoją uniwersalnością – sprawdzi się nie tylko jako samochód po mieście, ale również będzie idealnym towarzyszem długich podróży czy weekendowych wypadów.

Ford Puma – rodzinny SUV dla każdego

Mimo kompaktowej sylwetki, we wnętrzu Forda Puma jest zaskakująco dużo miejsca. Wymiary nadwozia są typowe dla samochodów z segmentu B (ok. 4,2 m długości), ale kabina została zaplanowana w wyjątkowo przemyślany sposób. Czworo dorosłych pasażerów może wygodnie spędzić w niej długą podróż. Dzięki sporemu rozstawowi osi (2 588 mm) pasażerowie tylnej kanapy mają mnóstwo miejsca na nogi. Mimo dynamicznej sylwetki linia dachu wcale nie opada zbyt szybko, a to oznacza, że nawet wysokie osoby wygodnie rozsiądą się z tyłu i nie będą narzekać na brak miejsca podczas długich podróży.

Imponujący bagażnik pomieści nawet 456 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskamy dostęp do 1216 litrów, co można wręcz uznać za rekord w tej klasie samochodów. Jest nie tylko przestronny, ale też bardzo sprytnie zaprojektowany. Pozwala na przewiezienie przedmiotów o szerokości 1 metra. Puma jest wyposażona w elastyczną osłonę przestrzeni za tylnym siedzeniem, która nie jest przymocowana do drugiego rzędu foteli i unosi się wraz z klapą bagażnika, dzięki czemu zmienia swoje położenie. W ten sposób nie zabiera miejsca na większe przedmioty.

Co ciekawe, we wnętrzu znajdziemy zdejmowane pokrowce na fotele. Jeśli tapicerka się ubrudzi, możemy ją wyprać w zwykłej pralce, bez konieczności używania specjalistycznego sprzętu czy oddawania samochodu do wysprzątania.

O pojemnym bagażniku wspomnieliśmy, ale pod jego podłogą znajdziemy jeszcze MegaBox. Co to? Głęboki pojemnik o wymiarach 76,4 x 75,3 x 30,6 cm. Zastosowań dla niego jest mnóstwo - może posłużyć do przechowywania mniejszych przedmiotów, które z reguły dopychamy po całym bagażniku, ale przede wszystkim można w nim w pozycji pionowej przewozić wyższe przedmioty o wysokości do 115 cm (np. rośliny doniczkowe). Dodatkowo w dnie MegaBox'a umieszczono korek odpływowy, więc w razie zabrudzenia można sprawnie wszystko wymyć, a dzięki takiemu rozwiązaniu przewożenie nawet najbardziej brudnych rzeczy nie jest wyzwaniem.

Ford Puma ST Line
Ford Puma ST Line Ford

Wnętrze z wyższej półki

Zadbano również o komfort kierowcy. Siedzi on w obszernych i dobrze trzymających fotelach, jego dłonie spoczywają na wygodnej kierownicy, a łokieć opiera o podłokietnik. Przed oczami może mieć efektowne wirtualne zegary, a duży ekran systemu multimedialnego SYNC wkomponowano tak, aby spojrzenie na jego wskazania nie rozpraszało podczas jazdy. Na tle konkurentów wyróżnia się także prostą oraz intuicyjną obsługą. Wszystkie najważniejsze funkcje obsługujemy przyciskami i pokrętłami. Również klimatyzację, co jest ostatnio rzadkością w nowych samochodach. Z przodu wygospodarowano przestronne kieszenie w drzwiach, dużą półkę na telefon (z indukcyjną ładowarką) oraz uchwyty na kubki. Znakomite wrażenie potęguje poziom wykonania, materiały wysokiej jakości oraz dbałość o detale. Kierowca może wybrać jedną z kilku wersji i dostosować Pumę do swoich preferencji. Titanium to klasyczna elegancja, Vignale to najbardziej luksusowa propozycja, a odmiany z literami ST nadadzą kabinie sportowego sznytu.

Aż tak przestronne i przemyślane wnętrze w motoryzacji kojarzy się raczej z większymi samochodami, ale Ford Puma i tutaj wymyka się stereotypom.

Na drodze przyciąga wzrok swoim sportowym stylem. Łączy drapieżny wygląd, nawiązania do masywnych SUV-ów z delikatnością i zmysłowością. To model, za którym ludzie się oglądają.

Ford Puma – wersje wyposażeniowe

Ford Puma doczekał się też wyjątkowej wersji ST uznanej za najlepszy crossover 2020 roku przez brytyjski magazyn Top Gear. Pod maską pracuje dobrze znany z Fiesty ST silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,5 litra i mocy 200 KM. Umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie opracowane przez legendarny zespół Ford performance otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów. Reakcje układu kierowniczego są o 25 proc. szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 proc. większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności. Puma ST może być wyposażona w mechanizm LSD, poprawiający przyczepność przednich kół i ułatwiającym pokonywanie zakrętów, a w szczególności zmniejszającym podsterowność przy wychodzeniu z łuku.

Ford Puma ST
Ford Puma ST Ford

Ford Puma – silniki

Pierwsze skrzypce w gamie grają trzycylindrowe silniki 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy - 95 i 125 KM Hybrid i 155 KM Hybrid. Silniki generują od 170 Nm do nawet 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To zupełnie wystarcza do dynamicznego przemieszczania się w mieście i w trasie. Dodatkowo średnie zużycie paliwa zaczyna się od 5,4 l na dystansie stu kilometrów (w cyklu mieszanym), co sprawia, że Puma jest nie tylko dynamiczna, ale i ekonomiczna. Litrowy EcoBoost to jeden z najczęściej nagradzanych silników na świecie, który w różnych kategoriach zdobył aż 11 tytułów Silnika Roku. W Pumie również zbiera same pozytywne recenzje, kierowcy chwalą przede wszystkim dynamiczną, ale oszczędną jazdę w wersjach Hybrid.

Na tle konkurentów z segmentu wyróżnia się nie tylko mocą. Ford słynie z doskonałych własności jezdnych swoich samochodów, czego dowiódł również w Pumie. Praktyczny i wygodny mały prowadzi się ze sporą dozą zadziorności, a sprężyste zawieszenie zachęca do szybszego pokonywania zakrętów. Ford po mistrzowsku połączył komfort jazdy z frajdą z jazdy. W każdej wersji silnikowej.

Ford Puma EcoBoost Hybrid dostępna jest z nowoczesną 7-biegową, automatyczną skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. Dwusprzęgłowa przekładnia Forda gwarantuje płynną i relaksującą jazdę – szczególnie w ruchu miejskim. Zużycie paliwa na poziomie 5,7-6,4 litrów i wysoki moment obrotowy to tylko część możliwości Pumy. Nowa automatyczna skrzynia biegów PowerShift zapewnia także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Mówimy wręcz o zaskakująco dobrej dynamice w aucie, które nie jest wersją sportową ani usportowioną.

Ford Puma – systemy bezpieczeństwa

Na pokładzie Pumy znalazło się 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radary oraz 2 kamery, które wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania. Puma została wyposażona w adaptacyjny tempomat i system Stop & Go, szerokokątną kamerę cofania, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system automatycznych świateł drogowych, aktywny system rozpoznawania znaków drogowych (korzystając z tempomatu samochód sam dostosuje prędkość do ograniczenia na danym odcinku drogi) oraz asystenta utrzymywania pasa ruchu i odległości od pojazdów jadących z przodu. Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa są także dynamiczne silniki, ponieważ Ford Puma czuje się znakomicie nie tylko w mieście. Poza jego granicami nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem, jednym z najniebezpieczniejszych manewrów na drodze. Szybka reakcja na gaz sprawia, że staje się on dużo łatwiejszy.

Pokładowy modem FordPass Connect przekazuje kierowcy aktualne informacje o sytuacji na drodze takiej jak roboty drogowe, awaryjne zatrzymanie innego pojazdu, obecność zwierząt, pieszych, czy innych przeszkód na jezdni, a nawet o niebezpiecznych warunkach drogowych.

Ford Puma
Ford Puma fot. Ford

Ford Puma – dobra oferta

Ford Puma kusi kierowców także znakomicie skrojoną ofertą. I wymiernymi korzyściami. Niskie spalanie, atrakcyjna stawka ubezpieczenia oraz oferta serwisu zapewnią niskie koszty codziennej eksploatacji. Podgrzewana szyba w standardzie, automatyczna klimatyzacja, czy zdejmowalna wierzchnia część tapicerki sprawią, że po okresie użytkowania samochód można sprzedać drożej a rata kredytu, leasingu lub wynajmu będzie niższa. Ford przyszykował kilka różnych form zakupu Pumy – od klasycznych za gotówkę i leasingu po nowoczesny wynajem długookresowy oraz kredyt w ramach oferty Ford Opcje.

W salonie Forda każdy znajdzie Pumę skrojoną pod swoje potrzeby. I ofertę dopasowaną do konkretnego klienta. Zwłaszcza, że innowacyjny SUV kusi teraz rabatami do 8 800 zł, a jego cennik otwiera tylko 69 900 zł. W ofercie Ford Opcje Pumą można jeździć już za 870 zł brutto miesięcznie, firmy z pewnością zaciekawi Ford Leasing Opcje, gdzie ceny startują już od 390 zł netto za miesiąc.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.