Nowoczesny SUV, to nowoczesne jednostki napędowe. Przyglądamy się ofercie silnikowej nowego Tiguana [MAT. PROMOCYJNY]

Volkswagen Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na rynku. Na przestrzeni lat ewoluował dopasowując się nie tylko do preferencji kierowców, a także do realiów współczesnego świata. Dlatego w ofercie nowego Tiguana znajdziemy wiele wersji napędowych od hybrydowej, po stricte sportową.

Z popularnością Volkswagena Tiguana trudno się spierać. Od debiutu pierwszej generacji w 2007 roku sprzedano ponad sześć milionów egzemplarzy tego uniwersalnego SUV-a. Tylko w zeszłym roku Tiguan zjeżdżał z taśmy produkcyjnej co 35 sekund, a na rynek trafiało 2 495 egzemplarzy dziennie. To pokazuje, jak ogromny jest fenomen Tiguana. Kierowcy pokochali go za wszechstronność, praktyczność i bezpieczeństwo. A najnowszy model kontynuuje te tradycje, dodając do nich bardzo szeroki wachlarz opcji napędowych.

O szczegółach wyposażenia i nowościach w Volkswagenie Tiguanie pisaliśmy w osobnym artykule:

Silniki dopasowane do potrzeb

Jednym z kluczowych elementów, które przyczyniły się do globalnego sukcesu Tiguana, jest możliwość dopasowania konfiguracji auta do własnych potrzeb. I nie chodzi tu tylko o elementy wyposażenia, ale także o dostępne wersje silnikowe. Jedni kierowcy postawią na ekonomię i ekologię, a inni na sportowe doznania z jazdy.

Szeroka oferta nowego Volkswagena Tiguana sprawia, że model ten jest w stanie sprostać bardzo różnym wymaganiom. Podstawą gamy silnikowej są jednostki 1.5 TSI Evo oraz silnik wysokoprężny 2.0 TDI. Nie zapominajmy jednak, że dzięki technologii twindosingu turbodiesle Volkswagena stosowane w nowym Tiguanie są jednymi z najczystszych silników spalinowych na świecie. Poza tym w gamie pojawiła się ekonomiczna wersja hybrydowa typu plug-in (czyli z możliwością doładowania akumulatorów z gniazdka), a także w pełni sportowa wersja R.

Volkswagen Tiguan 2020Volkswagen Tiguan 2020 fot. Volkswagen

Współczesna hybryda

W obecnych czasach liczy się znacznie więcej, niż tylko praktyczność. Od samochodów oczekujemy naprawdę dużo. Chcemy, żeby ekologia szła w parze z osiągami, a nowy hybrydowy Volkswagen Tiguan spełnia te oczekiwania dzięki wersji eHYBRID.

To pierwszy raz, kiedy Volkswagen Tiguan ma "wtyczkę". Hybryda typu plug-in bazuje na silniku 1.4 TSI oraz silniku elektrycznym. To zestaw, który znamy m.in. z Golfa GTE czy Passata GTE. Jednak tym razem moc systemowa układu wynosi 245 KM i trafia na przednią oś, a baterie powiększono do 13 kWh. W pełni naładowane pozwolą na przejechanie na prądzie około 50 kilometrów (wg procedury WLTP). Co ciekawe, hybrydowy Tiguan na w pełni naładowanej baterii może poruszać się w trybie bezemisyjnym z prędkością do 130 km/h. Zarządzanie energią ułatwiają dwa dodatkowe tryby jazdy aktywowane przyciskami na konsoli środkowej: e-Mode (tryb elektryczny) i tryb GTE (tryb maksymalnej wydajności). Dzięki temu kierowca może wygodnie zarządzać charakterystyką napędu.

Volkswagen Tiguan PHEVVolkswagen Tiguan PHEV fot. VW

Nowy Volkswagen TiguanNowy Volkswagen Tiguan Volkswagen

Dr Frank Welsch, członek zarządu marki ds. rozwoju, powiedział:

Zaprojektowaliśmy napęd w taki sposób, że Tiguan eHYBRID zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym E-MODE, pod warunkiem, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Według WLTP pojazd może przejechać około 50 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora, co sprawia, że większość użytkowników na co dzień będzie wykorzystywała Tiguana eHYBRID jako samochód napędzany energią elektryczną. O to właśnie chodzi – zero emisji podczas lokalnych podróży

I o to właśnie chodzi w hybrydach typu plug-in. Dzięki takiemu rozwiązaniu duży i nowoczesny SUV może nam służyć jak auto typowo elektryczne. Badania pokazują, że zdecydowana większość kierowców dziennie pokonuje dystans nie większy niż 50-60 kilometrów. A w takim układzie nowym Volkswagenem Tiguanem eHYBRID możemy jeździć w trybie całkowicie bezemisyjnym.

Nowy Volkswagen TiguanNowy Volkswagen Tiguan Volkswagen

Innowacyjny napęd

Podczas gdy świat wymusza na producentach coraz bardziej ekologiczne pojazdy, Volkswagen poszedł nieco pod prąd i nie zapomniał o emocjach podczas jazdy. Po raz pierwszy Volkswagen Tiguan jest oferowany w odmianie R, dołączając tym samym to kultowego Golfa R i T-Roca R.

Pod maskę trafił znany silnik 2.0 TSI generujący moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Specjaliści z działu Volkswagen R wyposażyli ten model w nowy układ napędowy na cztery koła z tzw. Torque Splitterem. Napęd jest rozdzielany nie tylko między przednią i tylną osią, ale także pomiędzy prawą, a lewą stronę. Mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami umożliwia bardzo precyzyjny rozkład napędu pomiędzy tylnymi kołami. Może przekazać nawet 100 proc. momentu obrotowego na jedno tylne koło. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać nieznany dotąd w segmencie SUV-ów poziom dynamiki jazdy.

Volkswagen Tiguan R 2020Volkswagen Tiguan R 2020 fot. VW

Volkswagen Tiguan R 2021Volkswagen Tiguan R 2021 Volkswagen

Sportowe emocje

Volkswagen Tiguan R przenosi napęd na cztery koła za pomocą dwusprzęgłowej przekładni DSG o siedmiu przełożeniach. Poza tym auto jest wyposażone w wiele sportowych dodatków, jak choćby opcjonalne 21-calowe felgi (w standardzie dostajemy felgi o średnicy 20 cali) o wzorze Estoril, za którymi skrywają się potężne 18-calowe tarcze hamulcowe. Adaptacyjne zawieszenie DCC jest obniżone o 10 mm w stosunku do pozostałych wersji Tiguana, co przekłada się na jeszcze lepsze odczucia z jazdy, a także bardziej sportową sylwetkę. Dla wzmocnienia sportowych wrażeń z jazdy opcjonalnie można wyposażyć Tiguana R w tytanowy układ wydechowy firmy Akrapovic, dzięki któremu poczujemy się jak w typowym aucie sportowym.

Samochody typu SUV powstały jako ewolucja nadwozi kombi. Miały być przestronne, bezpieczne i wygodne. Napęd na cztery koła i wyższy prześwit miały zapewnić uniwersalny charakter i radzić sobie poza utwardzonymi szlakami. Ewolucja tego segmentu pokazuje jednak, że praktyczność nie musi być jedyną cechą SUV-ów.

Volkswagen postanowił znacząco rozszerzyć portfolio swojego bestsellerowego SUV-a i do konwencjonalnych jednostek napędowych dołączył dwie pozornie skrajne wersje - ekologiczną hybrydę eHYBRID, która przy systematycznym ładowaniu służy nam jako auto elektryczne, i sportową odmianę R, która zapewnia zupełnie nowe doznania podczas jazdy. Dzięki szeregowi nowych technologii oraz dostępności dwóch zupełnie nowych wersji napędowych, najnowszy Volkswagen Tiguan ma do zaoferowania jeszcze więcej niż jego bestsellerowa, poprzednia generacja.

Nowy Volkswagen TiguanNowy Volkswagen Tiguan Volkswagen

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.