SUV numer 1 w Europie w nowej odsłonie. Tiguan wyznacza trendy w segmencie [MAT. PROMOCYJNY]

Volkswagen doskonale wyczuwa rynkowe trendy i potrzeby kierowców. Kiedy myślimy o ulubionym samochodzie Europejczyków, to od razu do głowy przychodzi nam Golf. A ulubiony SUV? To również Volkswagen - model Tiguan.

"Bestseller" to mało powiedziane

Volkswagen Tiguan to zdecydowanie najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów globalnie. W zeszłym roku na drogi całego świata wyjechało aż 911 000 sztuk Tiguana, co sprawiło, że ponownie był nie tylko najpopularniejszym modelem marki, ale całej Grupy Volkswagen. W sumie wyprodukowano już ponad sześć milionów Tiguanów. - "W 2016 roku, wraz z Tiguanem drugiej generacji, zapoczątkowaliśmy naszą globalną strategię w segmencie SUV-ów. Stanowiła ona podstawę dla wielu udanych modeli na świecie. Teraz Volkswagen robi kolejny krok i prezentuje nowego Tiguana, który może poruszać się z napędem wyłącznie elektrycznym, jest jeszcze bardziej cyfrowy i lepiej połączony ze światem zewnętrznym niż dotychczas. Dzięki temu ten kompaktowy SUV sprosta wyzwaniom współczesnego świata" - powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.

Jak zmienił się Volkswagen Tiguan?

Volkswagen Tiguan 2020Volkswagen Tiguan 2020 fot. Volkswagen

SUV nr 1 w Europie - oferta dla każdego kierowcy

Kluczem do sukcesu jest szeroka oferta, jaką Volkswagen przygotował dla swoich kierowców. Dzięki niej Tiguan jest w stanie sprostać wymaganiom każdego, kto szuka SUV-a tych rozmiarów. Podstawą gamy silnikowej są dwie jednostki spalinowe: benzynowa jednostka 1.5 TSI Evo oraz diesel 2.0 TDI. Warto zwrócić uwagę na ten drugi silnik. Wielu producentów odchodzi od diesli, ale to przedwczesny ruch. Jeśli często jeździmy w naprawdę długie trasy, to jest to wciąż najlepsza opcja. Volkswagen zdaje sobie z tego sprawę i w ofercie nowego Tiguana wciąż znajdziemy jednostkę TDI. Co więcej, 2.0 TDI dostępne jest z automatem DSG oraz chwalonym napędem 4Motion.

Jednak silniki 1.5 TSI i 2.0 TDI to starzy i dobrzy znajomi. Najważniejszą nowością, jaką przynosi nowy Volkswagen Tiguan jest z pewnością odmiana eHYBRID. To hybryda typu plug-in o łącznej mocy 245 KM. Spory akumulator pozwala przejechać około 50 kilometrów w trybie w pełni elektrycznym, bez emisji szkodliwych substancji i włączania jednostki benzynowej. W trybie EV Tiguan eHYBRID może się poruszać do 130 km/h, a więc poradzi sobie nie tylko w mieście, ale też trasie szybkiego ruchu. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia ponadprzeciętne moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia.

Volkswagen Tiguan PHEVVolkswagen Tiguan PHEV fot. VW

Kolejną nowością jest pełnoprawna wersja R o sportowych osiągach. Ma silnik 2.0 TSI o mocy aż 320 KM. Sportowy oddział marki opracował dla niej nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół. Ładowana z gniazdka hybryda eHYBRID oraz sportowy Tiguan R to na tyle ciekawe i ważne nowości, że poświęciliśmy im oddzielny, znacznie bardziej rozbudowany materiał. Wszystkie szczegóły znajdziecie w tym miejscu:

Volkswagen Tiguan R 2020Volkswagen Tiguan R 2020 fot. VW

Nowy Volkswagen Tiguan, czyli kolejny krok naprzód

Nowy Volkswagen Tiguan nie zapomniał o żadnej ze swoich dotychczasowych zalet. To wciąż model niezwykle wszechstronny. Prawdziwy SUV, zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony – samochód, który z łatwością radzi sobie w każdej sytuacji. Kompaktowe rozmiary sprawiają, że jest poręczny i wygodny podczas jazdy na co dzień w mieście, ale jest na tyle przestronny, by bez problemu pełnić rolę samochodu rodzinnego. Wygodna tylna kanapa, z nadmiarem miejsca na nogi i głowy nawet wysokich pasażerów, świetnie sprawdzi się nawet w dłuższej trasie, a spory bagażnik (maksymalna pojemność to 615 l) pomieści bagaże na taką podróż.

Skoro jesteśmy już przy dłuższych podróżach, to trzeba wspomnieć o aktualizacji pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Nowy system Travel Assist może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Na autostradach i głównych drogach krajowych Travel Assist ułatwia utrzymanie pasa ruchu i prędkości oraz odległości od jadącego z przodu pojazdu. Za to w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią DSG zapewnia bezstresowe poruszanie się w korkach.

W nocy nieocenione okażą się reflektory LED Matrix IQ.LIGHT. Posiadają funkcję doświetlania zakrętów i w pakiecie z nowymi światłami tylnymi są uzupełnione o dynamicznego asystenta świateł drogowych: w zależności od sytuacji włączane lub wyłączane są poszczególne segmenty LED.

Volkswagen Tiguan 2020Volkswagen Tiguan 2020 fot. Volkswagen

Eleganckie wnętrze z wyposażeniem, które znamy z marek luksusowych

Na powyższym zdjęciu widać, jak odświeżono także wnętrze. Najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online. Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio znanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan fot. VW

Volkswagen Tiguan 2020Volkswagen Tiguan 2020 fot. Volkswagen

Nowy Tiguan może być także wyposażony w duże, ponad 10-calowe wirtualne zegary Digital Cockpit. Można je bardzo szeroko personalizować - to kierowca decyduje, co będzie wyświetlane przed jego oczami. Może być to klasyczny widok prędkościomierza i obrotomierza, ale też mapa nawigacji albo odtwarzana muzyka. To nie tylko komfort, ale też bezpieczeństwo. Najważniejsze informacje mamy zawsze w zasięgu wzroku. Warto też wspomnieć o nastrojowym oświetleniu oraz elektrycznie otwieranym bagażniku z funkcją Easy Open.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan fot. VW

Ostatni as w rękawie Tiguana, czyli nie tylko szeroka, ale też świetnie skrojona oferta

Nie poświęciliśmy jeszcze ani akapitu na opis zmian w wyglądzie bestsellerowego SUV-a. Nowy Volkswagen Tiguan ma zaprojektowany na nowo grill oraz  reflektory, nawiązujące do nowego Golfa. Stylistyczne nowości znajdziemy także z tyłu nadwozia, a wzrok przyciąga przede wszystkim nowy napis "Tiguan”.

Wyjściowa cena katalogowa nowego Volkswagena Tiguana to 106 090 zł. Na SUV-a dostępny jest rabat w wysokości 15 000 zł, a także dodatkowy bonus na wyposażenie. Jeszcze ciekawiej robi się, kiedy spojrzymy na ratę leasingu w Volkswagen Bussines Care - nowym Tiguanem można już jeździć od 463 złotych miesięcznie. Volkswagen nie bawi się też w wersje-wabiki i już najtańszego Tiguana bogato wyposaża. Bez żadnych dopłat kierowca otrzymuje m.in. klimatyzację, LED-owe światła z przodu i z tyłu, czujnik deszczu, asystenta toru jazdy Lane Assist, system awaryjnego hamowania Front Assit z funkcją wykrywania pieszych, przesuwną tylną kanapę czy wielofunkcyjną kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą.

Nowy Volkswagen Tiguan już sam w sobie jest wyjątkowo mocnym graczem w swoim segmencie. Jeszcze nigdy nie był tak komfortowy, nowoczesny, oszczędny (eHYBRID) i potężny (pełnoprawna wersja R). Dopełnia tego znakomita oferta z ciekawymi rabatami i pakietami. Tak właśnie tworzy się bestsellera.

Volkswagen Tiguan 2020Volkswagen Tiguan 2020 fot. Volkswagen

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.