Volkswagen Tiguan to zdecydowanie najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów globalnie. W zeszłym roku na drogi całego świata wyjechało aż 911 000 sztuk Tiguana, co sprawiło, że ponownie był nie tylko najpopularniejszym modelem marki, ale całej Grupy Volkswagen. W sumie wyprodukowano już ponad sześć milionów Tiguanów. - "W 2016 roku, wraz z Tiguanem drugiej generacji, zapoczątkowaliśmy naszą globalną strategię w segmencie SUV-ów. Stanowiła ona podstawę dla wielu udanych modeli na świecie. Teraz Volkswagen robi kolejny krok i prezentuje nowego Tiguana, który może poruszać się z napędem wyłącznie elektrycznym, jest jeszcze bardziej cyfrowy i lepiej połączony ze światem zewnętrznym niż dotychczas. Dzięki temu ten kompaktowy SUV sprosta wyzwaniom współczesnego świata" - powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.
Jak zmienił się Volkswagen Tiguan?
Kluczem do sukcesu jest szeroka oferta, jaką Volkswagen przygotował dla swoich kierowców. Dzięki niej Tiguan jest w stanie sprostać wymaganiom każdego, kto szuka SUV-a tych rozmiarów. Podstawą gamy silnikowej są dwie jednostki spalinowe: benzynowa jednostka 1.5 TSI Evo oraz diesel 2.0 TDI. Warto zwrócić uwagę na ten drugi silnik. Wielu producentów odchodzi od diesli, ale to przedwczesny ruch. Jeśli często jeździmy w naprawdę długie trasy, to jest to wciąż najlepsza opcja. Volkswagen zdaje sobie z tego sprawę i w ofercie nowego Tiguana wciąż znajdziemy jednostkę TDI. Co więcej, 2.0 TDI dostępne jest z automatem DSG oraz chwalonym napędem 4Motion.
Jednak silniki 1.5 TSI i 2.0 TDI to starzy i dobrzy znajomi. Najważniejszą nowością, jaką przynosi nowy Volkswagen Tiguan jest z pewnością odmiana eHYBRID. To hybryda typu plug-in o łącznej mocy 245 KM. Spory akumulator pozwala przejechać około 50 kilometrów w trybie w pełni elektrycznym, bez emisji szkodliwych substancji i włączania jednostki benzynowej. W trybie EV Tiguan eHYBRID może się poruszać do 130 km/h, a więc poradzi sobie nie tylko w mieście, ale też trasie szybkiego ruchu. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia ponadprzeciętne moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia.
Kolejną nowością jest pełnoprawna wersja R o sportowych osiągach. Ma silnik 2.0 TSI o mocy aż 320 KM. Sportowy oddział marki opracował dla niej nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół. Ładowana z gniazdka hybryda eHYBRID oraz sportowy Tiguan R to na tyle ciekawe i ważne nowości, że poświęciliśmy im oddzielny, znacznie bardziej rozbudowany materiał. Wszystkie szczegóły znajdziecie w tym miejscu:
Nowy Volkswagen Tiguan nie zapomniał o żadnej ze swoich dotychczasowych zalet. To wciąż model niezwykle wszechstronny. Prawdziwy SUV, zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony – samochód, który z łatwością radzi sobie w każdej sytuacji. Kompaktowe rozmiary sprawiają, że jest poręczny i wygodny podczas jazdy na co dzień w mieście, ale jest na tyle przestronny, by bez problemu pełnić rolę samochodu rodzinnego. Wygodna tylna kanapa, z nadmiarem miejsca na nogi i głowy nawet wysokich pasażerów, świetnie sprawdzi się nawet w dłuższej trasie, a spory bagażnik (maksymalna pojemność to 615 l) pomieści bagaże na taką podróż.
Skoro jesteśmy już przy dłuższych podróżach, to trzeba wspomnieć o aktualizacji pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Nowy system Travel Assist może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Na autostradach i głównych drogach krajowych Travel Assist ułatwia utrzymanie pasa ruchu i prędkości oraz odległości od jadącego z przodu pojazdu. Za to w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią DSG zapewnia bezstresowe poruszanie się w korkach.
W nocy nieocenione okażą się reflektory LED Matrix IQ.LIGHT. Posiadają funkcję doświetlania zakrętów i w pakiecie z nowymi światłami tylnymi są uzupełnione o dynamicznego asystenta świateł drogowych: w zależności od sytuacji włączane lub wyłączane są poszczególne segmenty LED.
Na powyższym zdjęciu widać, jak odświeżono także wnętrze. Najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online. Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio znanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami.
Nowy Tiguan może być także wyposażony w duże, ponad 10-calowe wirtualne zegary Digital Cockpit. Można je bardzo szeroko personalizować - to kierowca decyduje, co będzie wyświetlane przed jego oczami. Może być to klasyczny widok prędkościomierza i obrotomierza, ale też mapa nawigacji albo odtwarzana muzyka. To nie tylko komfort, ale też bezpieczeństwo. Najważniejsze informacje mamy zawsze w zasięgu wzroku. Warto też wspomnieć o nastrojowym oświetleniu oraz elektrycznie otwieranym bagażniku z funkcją Easy Open.
Nie poświęciliśmy jeszcze ani akapitu na opis zmian w wyglądzie bestsellerowego SUV-a. Nowy Volkswagen Tiguan ma zaprojektowany na nowo grill oraz reflektory, nawiązujące do nowego Golfa. Stylistyczne nowości znajdziemy także z tyłu nadwozia, a wzrok przyciąga przede wszystkim nowy napis "Tiguan”.
Wyjściowa cena katalogowa nowego Volkswagena Tiguana to 106 090 zł. Na SUV-a dostępny jest rabat w wysokości 15 000 zł, a także dodatkowy bonus na wyposażenie. Jeszcze ciekawiej robi się, kiedy spojrzymy na ratę leasingu w Volkswagen Bussines Care - nowym Tiguanem można już jeździć od 463 złotych miesięcznie. Volkswagen nie bawi się też w wersje-wabiki i już najtańszego Tiguana bogato wyposaża. Bez żadnych dopłat kierowca otrzymuje m.in. klimatyzację, LED-owe światła z przodu i z tyłu, czujnik deszczu, asystenta toru jazdy Lane Assist, system awaryjnego hamowania Front Assit z funkcją wykrywania pieszych, przesuwną tylną kanapę czy wielofunkcyjną kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą.
Nowy Volkswagen Tiguan już sam w sobie jest wyjątkowo mocnym graczem w swoim segmencie. Jeszcze nigdy nie był tak komfortowy, nowoczesny, oszczędny (eHYBRID) i potężny (pełnoprawna wersja R). Dopełnia tego znakomita oferta z ciekawymi rabatami i pakietami. Tak właśnie tworzy się bestsellera.