Nowe Audi A5 trochę urosło - inżynierowie zwiększyli rozstaw osi, dzięki czemu ilość miejsca we wnętrzu zwiększyła się w strefie ramion kierowcy i pasażerów, a także w strefie kolan. Bagażnik o pojemności 465 litrów pojemności (480 litrów w wersji A5 Sportback) plasuje ten model pośród najlepszych w swojej klasie.
Nowe Audi A5 Sportback wyposażane jest w jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TFSI i trzech TDI. Generują one moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzednika, zużycie paliwa spadło nawet o 22 proc., a moc wzrosła nawet o 17 procent. Standardowo, moc silnika trafia na przednią oś, a opcjonalnie można zamówić jedną z dwóch wersji napędu quattro. Napęd na cztery koła quattro montowany jest seryjnie w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI o mocy 286 KM.
Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – dla każdej jednostki napędowej dobrano odpowiedni układ przeniesienia mocy.
Wariant S5 z silnikiem V6 turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie tej sportowej wersji znajdziemy napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.
Ekstremalna wersja Audi RS5 ma pod maską jednostkę 2.9 V6 biturbo. Silnik rozwija 450 KM maksymalnej mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Najszybsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.