Nowe auto za około 40 tys. zł

Zarabiasz trochę ponad średnią krajową? Jeśli zniesiesz rok bez jedzenia, bez płacenia za mieszkanie, bez kupowania ubrań, wypadów do kina i urlopu nad morzem, możesz sprawić sobie jeden z tych modeli
Fiat 500 Fiat 500 Fiat

Co kupić za 30, 40, 60, 100 tysięcy złotych? Który importer oferuje atrakcyjne rabaty? Kolejny raz radzimy Czytelnikom Moto.pl, na jakie auta warto zwrócić uwagę, dysponując określonym budżetem. Przypomijmy, że mamy już za sobą wybór samochodu za 30 i 35 tysięcy złotych (więcej tutaj i tutaj).

Dysponując około 40 tysiącami złotych, nadal nie możemy wydostać się poza klasę B, a i tutaj napotykamy wiele ograniczeń. Są jednak wyjątki - Opel Astra III 1.4 (90 KM) w wersji Start kosztuje 39 900 zł, Hyundaia i30 1.4 (109 KM) Base+ z seryjną klimatyzacją po rabacie kupimy za 42 400 zł, a za 42 900 zł wyjedziemy z salonu miejskin vanem (Nissan Note).

Poza propozycjami zamieszczonymi na następnych stronach, do wyboru mamy podstawowe, 60-konne wersje Fiesty czy Polo. Ponadto za 39 500 zł staniemy się właścicielami przecenionego Fiata 500 1.2 (69 KM) Pop. W tym przypadku zabawa polega jednak na dobieraniu dodatków, więc 500-kę zaprezentujemy w kolejnym odcinku naszego cyklu.

Marcin Sobolewski

Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot

Peugeot 207 5d 1.4 (95 KM) Presence

207-ka nie osiągnęła może tak spektakularnego sukcesu jak 206 czy 205, ale nadal należy do najpopularniejszych maluchów w Europie. Dzięki aktualnej promocji (7 700 zł rabatu i klimatyzacja w standardzie), wersję Presence z nowoczesnym, 95-konnym benzyniakiem o pojemności 1,4 litra kupimy już za 41 500 zł.

Serce Peugeota to dzieło koncernu PSA i inżynierów BMW. Przyspieszenie do "setki" trwa 13,4 s, a średnie zużycie paliwa wynosi około 6 l/100 km w trasie i 9 l/100 km w mieście. 207-ka ma (dla niektórych zbyt) sympatyczny wyraz twarzy, całkiem pojemną kabinę i 270-litrowy bagażnik, a na drodze przekonuje do siebie udanym zawieszeniem.

Cena katalogowa: 48 200 zł
Cena promocyjna: 41 500 zł

Opel Astra III Opel Astra III Opel

Opel Astra III 1.4 (90 KM) Start

Trzecia generacja Astry swoje 5 minut ma już dawno za sobą, ale jej walory nadal zadowolą wielu kierowców. Można narzekać na przytłaczającą atmosferę w kabinie, dyskusyjną ergonomię (impulsowe dźwigienki przy kierownicy), ubogie wyposażenie (centralny zamek, wspomaganie i elektrycznie sterowane przednie szyby), brak schowków czy niezbyt cichą pracę zawieszenia.

Astra pozostaje jednak przestronnym kompaktem z dużym bagażnikiem (380 l), a pewności na drodze może jej pozazdrościć niejeden nowszy model. Podstawowy benzyniak sprawdzi się w rękach kierowców o spokojnym usposobieniu (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 13,7 s), ale niestety sporo pali.

Cena promocyjna: 39 900 zł

Seat Ibiza Seat Ibiza Seat

Seat Ibiza 5d 1.2 (70 KM) Entry

Hiszpański maluch nie rzuca na kolana dynamiką (0-100 km/h w 13,9 s), jakością materiałów użytych wykończeniowych czy szerokością kabiny. Wyraziste przetłoczenia nadwozia sprawiają jednak, że konsumenci patrzą na Ibizę przychylniejszym okiem.

Dodajmy do tego nieźle zestrojone zawieszenie, atrakcyjny projekt deski rozdzielczej, spory bagażnik, niewielki apetyt na paliwo 3-cylindrowego benzyniaka, a całość skwitujmy ceną 39 990 zł plus 990 zł za klimatyzację manualną. Wersja Entry ma na pokładzie 4 poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie i wspomaganie kierownicy. Brzmi sensownie, prawda?

Cena promocyjna: 40 980 zł

Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda

Fabia 1.2 TSI (85 KM) Classic

Fabia kolejny raz gości w naszym rankningu, tym razem z turbodoładowanym benzyniakiem o pojemności 1,2 litra i mocy 85 koni. Zalety? Niskie zużycie paliwa, niezłe osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,7 s) i przyjemna charakterystyka, zarówno do miasta, jak i na trasę (160 Nm maksymalnego momentu, dostępnego w zakresie 1500-3500 obr./min).

Czeski wóz ma komfortowe zawieszenie, przejrzysty kokpit, całkiem przestronne (choć wąskie) wnętrze i duży, 300-litrowy bagażnik. Podstawowa wersja Classic kosztuje teraz 39 590 zł (1 410 zł rabatu i pakiet ubezpieczeń gratis), a za 2 800 zł możemy dokupić do niej pakiet zawierający: klimatyzację, centralny zamek na pilota, 15-calowe alufelgi i reflektory projekcyjne.

Cena katalogowa: 43 800 zł
Cena promocyjna: 42 390 zł (pakiet ubezpieczeń gratis)

Suzuki Splash Suzuki Splash fot. Marcin Sobolewski

Suzuki Splash 1.2 (86 KM) Comfort

Splash jest odrobinę krótszy od Swifta i ma maleńki bagażnik (178 l), ale mierzy aż 159 cm wzrostu. Efekt? Wrażenie przestronności w kabinie nie ustępuje modelom klasy B. Smutna deska rozdzielcza nie nastręcza problemów w obsłudze, a 1,2-litrowy benzyniak podoła nawet pozamiejskim wypadom (czytaj nasz test).

86-konny Splash po uwzględnieniu świątecznego rabatu w wysokości 1 000 zł kosztuje 41 900 zł. Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy 4 poduszki powietrzne, radio CD/mp3, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, komputer pokładowy i manualną klimatyzację. Na dokładkę - 3-letnia gwarancja mechaniczna (lub 100 tys. km).

Cena katalogowa: 42 900 zł
Cena promocyjna: 41 900 zł

Nissan Note Nissan Note Nissan

Nissan Note 1.4 (88 KM) Visia

Najdroższy i największy w naszym porównaniu Note to już samochód całkiem rodzinny. Duży rozstaw osi (260 cm), przesuwna tylna kanapa (pojemność bagażnika wynosi od 280 do 437 l) i sporo schowków sprawiają, że przy długości zaledwie 4,1 m zmieści się tu 4-osobowa rodzina wraz z bagażami na weekendowy wypad.

Na drodze Nissan stawia na komfort, a jego podstawowy, benzynowy motor ma stonowany temperament. Rzut oka w cenniki nie napawa optymizmem, dopóki nie uwzględnimy obowiązujących promocji. Za 42 990 zł kupimy teraz Note'a z manualną klimatyzacją, radiem CD, 6 poduszkami powietrznymi, ESP i elektrycznie sterowanymi szybami z przodu.

Cena katalogowa: 45 990 zł
Cena promocyjna: 42 990 zł

Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai

Hyundai i30 1.4 (109 KM) Base+

Hyundai i30 dzięki rabatowi w wysokości 10 800 zł stanowi w klasie kompaktów bezkonkurencyjną ofertę. Najtańszą wersję sprzed face-liftingu (Base) kupimy już za 37 400 zł, lepiej jednak dopłacić 5 000 zł do Base+. Za 42 400 zł wyjedziemy z salonu Hyundaiem wyposażonem w radio CD/mp3, 6 poduszek, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, reflektory przeciwmgłowe i ręczną klimatyzację.

I-trzydziestka pod wieloma względami przypomina Opla Astrę, jest jednak konstrukcyjnie trochę młodsza. Ma przestronne nadwozie, przyzwoicie wykończone wnętrze, jej zawieszenie łagodnie wybiera nierówności, a silnik zapewnia akceptowalne zużycie paliwa i - pod warunkiem utrzymywania wysokich obrotów - dobre osiągi (0-100 km/h w 11,7 s).

Cena katalogowa: 53 200 zł
Cena promocyjna: 42 400 zł

Uwaga! Odmiana po face-lifitngu wymaga 1 000 zł dopłaty, ale jest objęta 5-letnią gwarancją.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.